Opslaan van webpagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.627
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Als ik met IE een webpagina opsla als Enkel bestand .mht dan wordt deze exact zo weergegeven bij opening in IE.

Maar IE gaat met W7 ter ziele en nu probeer ik FF met Webpagina, alleen HTML maar de weergave is compleet anders. Het klopt wel met Opslaan als Webpagina compleet. Dan krijg je echter altijd een map met bestanden extra. Dat wil ik niet.

Wat is hier aan de hand en hoe los ik dat op in Firefox?
 
Firefox kan geen MHT genereren.
Waarom 'print' je het niet naar de standaard PDF-printerdriver van Windows?
 
En hoe doe je dat? Dus je maakt een bestand?
 
Ja, klopt. Print maar, en kies de PDF printer.
 
In FF kies Bestand, dan afdrukken, en dan krijg je het volgende scherm zie screenshot.
Kies afdrukken naar bestand, vul de naam in en de plek waar je het wilt opslaan en klik op afdrukken.

edit, wel een rare plek voor deze vraag...internet/games?
 

Bijlagen

  • bericht69.jpg
    bericht69.jpg
    19 KB · Weergaven: 35
  • bericht70.jpg
    bericht70.jpg
    19 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
edit, wel een rare plek voor deze vraag...internet/games?

Ja, toen ik de vraag wilde stellen, heb ik me wezenloos gezocht naar de sectie Browsers. Ook nog via zoeken. Het is allemaal een "verbetering" sinds de laatste wijzigingen van het forum.

Ik heb Opslaan als > Bestand gekozen en dan De Nitro PDF creator gekozen maar het resultaat wijkt behoorlijk af van de originele pagina. Ik vind het heel vreemd dat IE dan tien maal beter is dan Firefox op dit gebied.
 
Heb je in Firefox ook eerst bij 'pagina instellingen' aangegeven dat je ook de achtergrond en afbeeldingen wilt afdrukken (naar PDF)?
 
Ik heb Opslaan als > Bestand gekozen en dan De Nitro PDF creator gekozen maar het resultaat wijkt behoorlijk af
gewoon doen zoals ik het schreef, niets met een pdf creator,dat is helemaal niet nodig.

Lees nou eens goed wat ik schrijf, er zitten zelfs screenshots bij!
 
Lees nou eens goed wat ik schrijf, er zitten zelfs screenshots bij!
Dat probeer ik altijd wel. Ik heb twee opties:
1 de balk bovenin met Bestand, Bewerken, Beeld etc. met afdrukken krijg ik niet de lay-out zoals in jouw screenshot
welke printer is daar bij jouw dan ingesteld?
2 via FF zelf, streepjes rechtsboven, ook daar krijg ik niet de lay-out die jij hebt.
 
Bestand->klik op afdrukken->zie screenshot->kies afdrukken naar bestand->vul een naam in en kies waar je het op geslagen wilt hebben->klik op afdrukken
 

Bijlagen

  • bericht72.jpg
    bericht72.jpg
    63,7 KB · Weergaven: 48
Tot nu toe heb ik het wel 20 keer gedaan zoals jij hebt aangegeven. Echter het gemaakte pdf document komt totaal niet overeen met de pagina. Als ik met IE dat doe dus gewoon Bestand > Opslaan als > Webarchief, enkel bestand heb ik in één keer een volmaakte kopie.
 
In FF moet je niet opslaan als doen, maar kiezen voor afdrukken.

zie screenshot hoe het er uit komt te zien op mijn manier.
 

Bijlagen

  • bericht74.jpg
    bericht74.jpg
    86,8 KB · Weergaven: 59
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de hulp. Wellicht wat gezeur omdat ik een perfectionist ben. Ik heb via Google gezocht op hoe je dat in FF kunt doen, dus opslaan als .mht. Daar stond een add-on, maar je kunt het al raden dat genoemde add-on niet te vinden is op FF.
Daar staat wel Save Page WE en die doet wel wat het moet doen. Zal nog even een page van Helpmij testen. Ja, grandioos 100% hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb via Google gezocht op hoe je dat in FF kunt doen, dus opslaan als .mht.
i geef je het op een presenteerblaadje maar je doet toch wat anders.

zucht. Ja sorry, maar waarom geef je iet even een screenshot van jou ff omdat het menu niet hetzelfde is/
snap dat niet zo goed.
 
Laatst bewerkt:
Dacht je nou werkelijk dat ik niet tien keer gelezen hebt wat jij schrijft en de screenshot bekeken heb, en wel vijftig keer gedaan heb wat jij schrijft! Echter op een gegeven is er een einde en dat is als het resultaat niet zo is als ik wil. Dat is praktisch een kopie van de pagina. Dus het is een presenteerblaadje, het zijn prima screenshots, jouw uitleg en inzet zijn uitstekend, echter ik kan niet het volle resultaat behalen. Mijn screenshot zal niets oplossen want in de kern heb ik het nu begrepen en komt het overeen met jouw werkwijze. Die gemaakte pdf's zijn volstrekt onvoldoende.

Met het post 13 omschrevene kan ik wel het gewenste resultaat bereiken. Dat maakt het voor mij beter mogelijk om FF als standaard browser in te stellen. Alleen nog even IE in de map SendTo zetten.

Sorry dan dat het voor jouw wat onprettig overkwam.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan