Laptop ziet netwerkprinter niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

wk1

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2015
Berichten
31
Hallo wizkids,

Mijn netwerkprinter, die met een kabel verbonden is met het netwerk, heeft een vast ip adres 192.168.2.200

Ik kan vanaf meerdere computes met de printer printen. Met de laptop lukt dit ook, echter de laptop moet dan wel met een kabel op het netwerk zitten. Zodra ik de laptop op wifi zet ziet de laptop de printer niet meer. Ik heb geprobeerd om met de laptop verbinding te maken (met de browser) met het ip adres van de printer. Zonder resultaat.

Verder staat het wifi netwerk als privénetwerk ingesteld. Het access point heeft een ip adres 192.168.2.2
Ik heb de firewall van het wifi netwerk in Windows 10 uitschakeld. Dit hielp niets.

Heeft er iemand nog een goed idee?
 
De laptop heeft via wifi --> access point --> bedrade printer, altijd kunnen printen. Maar nu niet meer. Het moet dus wel kunnen alleen weet ik niet waarom de printer niet meer wordt gezien door de laptop.
 
De laptop heeft via wifi --> access point --> bedrade printer, altijd kunnen printen. Maar nu niet meer. Het moet dus wel kunnen alleen weet ik niet waarom de printer niet meer wordt gezien door de laptop.

Wat heb je tussentijds dan gewijzigd qua instellingen?
Je kunt dat nagaan op de laptop >> of de printer nog vermeld is in de WiFi-verbinding-lijst.
Zo niet voeg je de printer toe.


Update:
Trouwens in jouw start post vermeld je wel iets anders?

Met de laptop lukt dit ook, echter de laptop moet dan wel met een kabel op het netwerk zitten. Zodra ik de laptop op wifi zet ziet de laptop de printer niet meer.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan