Telefoon bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is mij nog nooit ter ore gekomen.
Mogelijk dat, indien GSM en GPS antennes naast elkaar in de behuizing zijn weggewerkt, de GSM-antenne meer signaal oppakt door doorstraling van de GPS-antenne maar dat lijkt mij sterk...
 
Hallo

Het zou kunnen zijn dat deze merkloze g.s.m. dermate goedkoop / nonchalant /gooi maar in elkaar geconstrueerd is , dat dit met veel verbeelding een invloed geeft , maar ....

Meestal kijken fabrikanten alles van elkaar af , zelfs chipsets , etc ... dat ze uiteindelijk allemaal op elkaar lijken .... prijs uitgezonderd.

Merk/typenr vermelden , is bij dergelijke topics van cruciaal belang ...

Jammerlijk genoeg ontbreekt dit ook hier , wat een kort , eenduidig en nuttig antwoord voor de topic starter uitsluit ...

Peter
 
GPS is alleen ontvangst dus passief. Hier is nog mogelijk dat automatische netwerkkeuze een rol speelt, dus dat de provider weet op welke locatie G3 beter is dan G4 of in de wetenschap van plaats beter verbinden kan met andere zendmasten. Ook wisselen telefoons van mobiel netwerk naar WiFi hotspots of het WiFi thuisnetwerk en dat is nog beperkter in bereik. De provider moet er meer over kunnen vertellen. Hier is in ieder geval een kaart waar je kan zien op welke plaatsen je mogelijk (binnenshuis) een veel beter bereik hebt nadat je 4G hebt uitgeschakeld. Het is zo grillig dat plaatsbepaling uitsluitsel zou geven. Ik kan over automatische netwerkkeuze en GPS hulp echter niets vinden.

https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan