Regel wegschrijven in VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fermacelli

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2011
Berichten
34
Beste VBA kenners,

Ik heb een vraag aangaande het wegschrijven van data in Excel (waarschijnlijk is hier VBA voor nodig).


Groet, Fermacelli
 
stel de vraag! Daar is het forum voor tenslotte.
 
Beste SjonR,

Sorry ik zat met Chrome op de mobiele versie, waardoor ik aantal functies niet had en ook per ongeluk op verzenden klikte.

Vraag: Ik heb een invulformulier met drie waarden (zie werkblad "Form"). Kan ik hiervan twee waarden wegschrijven naar het werkblad "Database"?

Dit zou met Vert.zoeken kunnen, maar ik wil deze formule vermijden. Hopelijk dat iets mogelijk is.

Groet, Fermacelli
 

Bijlagen

  • Flow 1.0.xlsx
    13,5 KB · Weergaven: 54
zoiets?

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
With Sheets("Database")
    If Target.Address = "$D$10" Then .Cells(Application.WorksheetFunction.Match(Cells(6, 4).Value, .Columns(1), 0), 3).Resize(, 2).Value = Array(Cells(8, 4).Value, Cells(4, 4).Value)
End With
End Sub

Dubbelklikken in cel D10 om weg te schrijven.
 
Hi SjonR,

Helemaal PERFECT! Dank U!

Is er ook een soortgelijke macro om de kolommen C en D in werkblad "Database" te verwijderen?

Dit op basis van locatie (zie werkblad "Exit form").

Groet, Fermacelli
 

Bijlagen

  • Flow 1.0.xlsx
    16,5 KB · Weergaven: 34
Kolommen kan je niet verwijderen. Een .xlsx kan geen code bevatten. Echt duidelijk is de vraag ook niet. Mogelijk in de module van het blad 'Exit form'
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  Cancel = -1
  If Target.Address(0, 0) = "C4" Then Target.Offset(-2) = Sheets("Form").Cells(6, 4)
End Sub
 
Goededag Vena,

Ik heb de code in de module toegepast, maar nog niet het gewenste resultaat. Hieronder even verduidelijking, gezien de vraag inderdaad niet duidelijk is.

Beschrijving gewenste stappen:

Stap 1: Locatie ingeven in werkblad "Exit Form", cel C2 (locatie)
Stap 2: Dubbel klik op "Verwerken", cel C4 in werkblad "Exit form"
Stap 3: Op basis van bovenstaande stappen worden de cellen van kolom C en D van de locatie in kolom A geleegd/gewist (in het werkblad "Database").

Voorbeeld:
Stap 1: A1-03
Stap 2: Dubbel klik op verwerken
Stap 3: Op basis van de VBA formule worden in het werkblad "Database" de cellen C4 en D4 gewist en is er geen tekst zichtbaar meer in de cellen.

Zie bijlage.

Bedankt alvast..
 

Bijlagen

  • Flow 1.2.xlsm
    25,3 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
En met bovenstaande suggesties kom je er zelf niet uit?
 
Hi Vena,

Ik denk dat de formule : Range("C:D").EntireRow.Delete gebruikt dient te worden. Om heel eerlijk te zijn heb ik geen basiskennis van VBA en zou ik niet weten welke formule nodig is om de cellen te verwijderen in kolom C en D in het werkblad "Database", op basis van de waarde van de locatie in C2 in het werkblad "Exit form".

De volgende code zou ik zelf voorstellen, maar deze werkt niet.

Code:

PHP:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
With Sheets("Database")
    If Target.Address = "$C$4" Then .Cells (Application.WorksheetFunction.Match(Cells(2, 3).Value, .Columns(1), Range("C:D").EntireRow.Delete))
End With
End Sub
 
Een rij verwijderen is iets anders dan cellen leegmaken.

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
  Cancel = -1
  If Target.Address(0, 0) = "C4" Then
    With Sheets("Database")
      x = Application.Match(Target.Offset(-2), .Columns(1), 0)
      If IsNumeric(x) Then .Cells(x, 3).Resize(, 2).ClearContents  'If IsNumeric(x) Then .Rows(x).Delete 
    End With
  End If
End Sub
 
Hi Vena,

Helemaal perfect :D! Heel erg bedankt! De code begrijp ik ondertussen na veel 'trial and error'..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan