SoundblasterX-Fi Platinum en Cooledit Pro 2.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lupus

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Berichten
300
Ok... even errug ingewikkeld. IK neem platen op via mijn geluidskaart. Naald ligt goed, edoch, de uitslag van de wave doet anders vermoeden...
Cool.JPG

Piccie erbij:

Daar zie je twee kanalen (stereo 44.1 16bit .wav). Bij beide kanalen is de wave NIET symmetrisch... Ze vertonen meer uitslag naar de onderkant dan naar boven. Het stereobeeld is goed, geluid ook... Ik gebruik Cooledit Pro 2.0. Ik word een beetje kriegel van het feit, dat de wave assymetrisch is.. dat was eerst NOOIT... HOE krijg ik dat WEL GOED?

Wat data: Uitslag op links en rechts is naar beneden meer dan 6 db naar boven minder dan 6 db vanaf de middenlijn waar ∞ (db) staat... wat is de oorzaak van deze afwijking?
 
Laatst bewerkt:
Ik maak me druk over het feit dat de uitslagen niet evenwijdig zijn op beide kanalen waarom is het -3db boven de nullijn en -6db onder de nullijn op beide kanalen?
icon8.png
 
Neem je het op met een platenspeler? Zo ja controleer je dwarsdrukcompensatie
 
Laatst bewerkt:
Dwarsdrukcompensatie staat in balans met naalddruk... dat is meestal 1 op 1, ik kan 'm wat meer geven zodat ie wat meer naar de buitenzijde trekt... maar ik denk dat het weinig verschil maakt...
 
Beste is natuurlijk oorzaak aanpakken, kan ook afwijking in elektronica (voorversterker of audio interface) zijn, maar anders:
Kijk in CE naar Options > Device Properties en dan Wave In.
Hier kun je "Adjust to zero-DC when recording" aanvinken.
 
Laatst bewerkt:
Vertrouw niet op klokjes en metertjes met de dwarsdruk. Gewoon een groevloze plaat en daar de naald op laten zakken. Zodra het ding (draaiende) niet verloopt is het goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan