Ik heb hier zat voorbeelden gepost van de benodigde techniek en code, dus die is echt wel te vinden. Ik snap je werkwijze nog niet helemaal, maar als je vanaf het formulier "Orders" werkt, sluit ik me aan bij tardis, want dan lijkt het mij een stuk simpeler om (desnoods met een keuzelijst in de koptekst van het formulier) te filteren op de juiste klant. Uiteindelijk moet je daar tóch naar toe. Ook díe optie (keuzelijst met invoervak) kun je met de wizard maken, waarbij ook weer geldt: er moet een vaste query of tabel onder het formulier hangen. Dan kun je weer de derde optie gebruiken in de wizard om het formulier te filteren.
Gebruik je een zoekformulier ("Klantselectie") dan werkt het wel degelijk op de door mij aangegeven werkwijze. Je maakt dan met de wizard een knop, kiest vervolgens <Formulierbewerkingen> --> <Formulier openen>, selecteert het formulier en vervolgens <Formulier openen en specifieke gegevens zoeken>. In de volgende stap kun je dan het sleutelveld (KlantID?) een koppeling leggen tussen het geselecteerde record en het formulier dat je opent. En dan maak je de wizard af.