Deels verdwenen gegeven van USB stick, Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

JakobenAlie

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2009
Berichten
10
Beste mensen wij zitten met de handen in het haar.

We hebben windows op de laptop gereset, en plots begon hij de "USB stick 128 GB" te formatteren, snel heb ik het er uit gehaald maar toch best belangrijke gegevens zijn nu onzichtbaar, is recovery de oplossing, zo ja hoe doe ik dat.

Jaren heb ik belangrijke gegeven op de stick op geslagen, ook had ik wat gegevens op geslagen op een "SD 32 GB" kaartje die ook in het toestel zat daar zijn ook wat gegeven van weg.

Als jullie ons kunnen helpen zijn ze jullie heel dankbaar.

Inmiddels hebben we een paar jaar geleden een nieuw Laptop van het merk Lenovo.


Mhg,
JakobenAlie.
 
Laatst bewerkt:
Erg vervelend.

Je hebt nu wel een groot risico genomen, als een usb stick er zo maar uitgetrokken heeft kan die beschadigd worden , das erger dan alleen maar formatteren.
Dus nu maar duimen....

Testdisk kan in recipe alles
https://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk
https://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download

of Photorec, doet naast foto's ook documenten:
https://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec

Met alle respect: Eigenlijk zou het beter zijn als dit door een ervaren iemand gedaan wordt.

Tip voor straks:
Er was eenmalige backup voorziening, want alleen het sticky als de laptop het begeeft oid.
USB stick en externe schijven zijn zo goedkoop, koop er zsm een paar bij en zorg dat er meerdere backups zin, dat wordt altijd aangeraden, dan kom je niet zo snel meer in de problemen als nu.


Edit
Ik heb ook goede ervaringen met GetDataback, maar die is niet gratis , de 2 van hier boven wel.
https://www.runtime.org/data-recovery-software.htm
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je snelle reactie route99, bestaat er ook een kans dat als je software gebruikt om de stick te herstellen dat het dat de gegevens gekopieerd worden en illegaal via het internet verzonden worden, of is dat te ver gezocht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoe kom je er op dat de data misschien verzonden worden?

Ikzelf heb goede ervaringen met Recuva. Probeer dat eens.
 
...de gegevens gekopieerd worden en illegaal via het internet verzonden worden,
Neen, normaal niet..
Maar dat zou heel simpel te voorkomen zijn: WiFi uitzetten en de UTP netwerkkabel eruit nadat de software geinstalleerd is.

PS: zou je svp de quote weg net hier boven willen halen, mijn antwoord staat er nu 2x .... das te veel van het goede en gaat ten koste van de leesbaarheid...
Tnx.:thumb:
 
Recuva is ook een goed programma om te proberen.
 
Een hele vreemde zaak. Geregistreerd 10 november 2009 en dan niet weten hoe je bestanden en mappen veilig moet stellen.
Het heeft de laatste jaren honderden malen op Helpmij.nl gestaan. Maak systeem- en data kopieën op meerdere externe HDD's. Maak ook een recovery disk om mee te booten. Ik zou nooit USB-sticks en SD-kaarten gebruiken voor back-ups. Nu een hoop ellende, want het is nog maar zeer de vraag of je nog wat herstellen kunt.
 
Misschien komt het dom over maar ik heb geen Engels op school gehad, is er ook een andere optie.
Ik kan het aardig verstaan en zelfs wat spreken maar het lezen blijft moeilijk..[/url]
Je kunt vast iets anders weer beter dan mensen die goed de Engelse taal beheersen...

Mijn advies blijft toch: Laat er een erg handige computer kennis/buur oid naar kijken.
Dit is echt tricky werk zonder ervaring, anders had je de vraag wrs toch niet gesteld?
Prima dus om te vragen maar dan is dit toch een prima optie.
Een ervaren iemand probeert nl eerst een image v/d stick te maken en daarmee verder te gaan en de bewuste stick zelf helemaal met rust te laten.
 
Je kunt gevonden websites ook gelijk laten vertalen door Google en Recuva is vaak niet toerijkend, heb er nooit iets aan gehad, daarintegen is TestDisk een veel betere tool waarbij je de gevonden bestanden naar een andere locatie kunt kopieren.
En idd, vraag er iemand bij met verstand van zaken.
 
Beste Senso, Jou reactie is begrijpelijk omdat je onze benarde omstandigheden niet kent, ik heb ******, en probeer ook mijn vrouw in leven te houden, waar de zorg het laat afweten.
En we leven al jaren als twee bejaarden in een totale isolement, dus ook geen kennissen die ons kunnen helpen.
Op de stick staan ook hele belangrijke gegevens om mijn vrouw te kunnen helpen, heb aardig wat gegevens kunnen verzamelen van het internet, en die staan er ook op, plus foto's van onze kinderen die vroegers zijn ontvoerd en ergens in het buiteland zitten.
Laten we hier maar geen discussie van maken het is al pijnlijk genoeg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Lange Pier,
Ook jij bedankt voor je reactie,
Ik heb de stick ook laten rusten tot we er achter zijn gekomen wat de beste oplossing is, er is veel kennis op dit forum en er zal vast wel de oplossing voor ons uitkomen, daar wacht wij geduldig op.



Mooi dat het systeem van het forum zo is ingesteld dat je na veertien dagen deze vraag krijgt:
Beste JakobenAlie,

U heeft op Helpmij.nl een vraag gesteld met als titel "Deels verdwenen gegeven van USB stick, Windows 10". Inmiddels zijn 14 dagen verstreken sinds de laatste reactie. Wij verzoeken u vriendelijk om de status aan te passen indien de vraag is opgelost, zodat de vraagstellers met hetzelfde probleem weten dat ze daar de oplossing kunnen vinden.

Dat kan op de volgende manier: klik op de onderstaande link, de status wordt dan automatisch aangepast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat je geduld ijdele hoop is.
De adviezen om de gegevens van de stick zo veilig mogelijk en met de meeste kans terug te krijgen zijn reeds gegeven.
Ook het advies om er niet zelf mee aan de slag te gaan, zeker niet als die gegevens zo kostbaar voor je zijn.

Het enige juiste advies zou zijn om een data recovery bedrijf te benaderen met jouw vraag en het geval voorleggen.
Men zal, op basis van jouw informatie, een inschatting maken van de mogelijkheden om jouw gegevens terug te halen.
Daar hangt uiteraard wel een prijskaartje aan ( niet die inschatting natuurlijk maar het daadwerkelijk "recoveren" uiteraard ) en als je daar mee kunt leven is het aan jou om te beslissen of je die kans wilt grijpen.

Meer valt er eigenlijk niet over te zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Voor een professionele recovery van een USB stick zie ik prijzen rond een paar honderd euro, mits de stick niet fysiek iets aangedaan is, want dan moeten er chips overgezet worden en dan neemt de kans op succes ook af en vooral de prijs ster toe...

Aangezien hier meer gebeurd is dan alleen maar formatteren, is het nu op afstand koffie dik kijken..
, en plots begon hij de "USB stick 128 GB" te formatteren, snel heb ik het er uit gehaald

Dus vraag een offerte op. Als je echt 100% zeker wilt dat er technisch iets fout gaat, laat een een goed bedoelde amateur er van af blijven en geef die paar honderd euro uit, als je geluk hebt dat er verder niks stuk is.
Denk er ff over na, niet te lang, want anders raak je het focus kwijt en je vond het zo belangrijk....
Welk bedrijf? Ga op de reviews af of op een persoonlijke ervaring van iemand die je toevallig kent.
Succes er mee.

https://www.google.nl/search?client...hUKEwig9IGcyOblAhVCyaQKHevlDgUQ4dUDCAo&uact=5
 
Beste Senso, Jou reactie is begrijpelijk omdat je onze benarde omstandigheden niet kent, ik heb ******, en probeer ook mijn vrouw in leven te houden, waar de zorg het laat afweten.
En we leven al jaren als twee bejaarden in een totale isolement, dus ook geen kennissen die ons kunnen helpen.
Op de stick staan ook hele belangrijke gegevens om mijn vrouw te kunnen helpen, heb aardig wat gegevens kunnen verzamelen van het internet, en die staan er ook op, plus foto's van onze kinderen die vroegers zijn ontvoerd en ergens in het buiteland zitten.
Zeg maar gewoon hardop dat mensen je in jouw ongeving je in de steek laten. Is dat niet steeds meer deze maatschappij? We zijn allemaal druk, druk en nog eens druk met onze 'eigen' zaken en prioriteiten. "omdat je onze benarde omstandigheden niet kent" overal zijn dat soort zaken zichtbaar maar actieve hulp is er vaak niet meer bij. Geld, geld en nog eens geld. Wat draait niet om geld en men wil vaak ook nog eens op de luie stoel blijven zitten. Uitzonderingen daargelaten. Door de jaren heen heb ik duizenden mensen onvoorwaardelijk geholpen op fora en in mijn omgeving.

"Op de stick staan ook hele belangrijke gegevens om mijn vrouw te kunnen helpen", als ik dat geweten had, dan had ik jou daar over aangesproken en gezegd, neem dat risico niet en maak een kopie, terwijl anderen denken laat hij er zich zelf maar mee redden. Als ik een dergelijk recovery bedrijf had, dan had ik het voor jou in orde proberen te maken.
 
Laatst bewerkt:
Na nog even te hebben gecontroleerd zijn alle gegevens onzichtbaar.
Alleen staat er HERSTEL (D:) wat windows had aan gemaakt.

Ik heb niets meer ondernomen om niet de boel te verstoren.
Vroeger haast veertig jaar geleden had ik een programmatje PC-Tools 4.2 daar mee kon je veel doen, en bekijken, het kon makkelijk op een diskette staan, die gebruikte ik voor de oude XP Headstart XP PC 40Mb die hadden we bij V&D gekocht daar kon net een 1,44 MB-diskette in.
 
Beste Senso,

Ik vind het ontzetten goed van je dat jij je zelf blijft en niet verbitterd bent geworden, dat is zeker een prestatie die een pluim verdient.
Ik werd nog wel eens voor een . . . . . . . uit gemaakt omdat ik ook altijd voor een ander klaar stond, maar ik ga het niet afleren, goede eigenschappen moet je niet weren, maar wel doseren naar mensen die het waard zijn, alhoewel dat moeilijk op een forum is te ontdekken, want hoe een mens zijn dingen kan verwoorden op schrijft kan heel anders zijn dan hoe de persoon in werkelijkheid is.
Blijf lekker je zelf en geniet van hoe je bent, je bent vast ook wel mensen kunnen helpen die het heel nodig hadden en je dankbaar blijven ook al laten ze dat niet merken, blijf er maar in geloven.

In de steek gelaten ja zeker we zitten al jaren in een totale isolement, maar we zijn echte overlevers maar de wens is wel daar door om weg te gaan uit NL, volgen jaar kunnen we weg, we zijn al aardig aan het ontspullen, net onze eethoek verkocht er zijn nog maar een paar spulletjes te gaan, en dan foetsie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan