programmaatje gezocht voor hulp met wisselen muishand

Status
Niet open voor verdere reacties.

mgroen1

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2019
Berichten
190
Weet er iemand van een klein simpel programmaatje dat mij kan helpen te wisselen van muishand (rechts/links).

ik denk aan de volgende features/eigenschappen:

1. melding op het bureaublad dat de muis van rechts/linkerhand en vice versa moet/gaat worden verwisseld, met een timer
2. automatisch knoppen van de muis omdraait
3. dit in te stellen (duur / moment van de wissel), overrulen van de wissel;
4. een muis wissel ook is te triggeren door een bepaalde toetscombinatie
5. nice to have:
- statistieken (hoeveel uur muisbewogen, hoevaak geswitched, etc);
- muisgevoeligheid in te stellen per links/rechterhand gebruik

aub geen reacties in de trant van: "programmeer je het toch lekker zelf!?"

dank voor alle nuttige reacties.
 
aub geen reacties in de trant van: "programmeer je het toch lekker zelf!?"
Als het al bestond, had je het dan al gevonden?
Bepaalde reacties uitsluiten lijkt me in deze fase nog niet slim.
 
Laatst bewerkt:
aub geen reacties in de trant van: "programmeer je het toch lekker zelf!?"
dank voor alle nuttige reacties.
Je moet mensen niet gaan vertellen wat ze moeten doen! Ze gaan over hun eigen antwoorden. Als die in strijd zijn met de forumregels dan zijn moderatoren daarvoor om in te grijpen. Als alle antwoorden nuttig moeten zijn kun je beter alle fora opheffen. Ook onnuttige, domme en foute antwoorden horen erbij. Hoe kun je nou leren als je geen fouten maakt?

Een expert is iemand die de grootste fouten die gemaakt kunnen worden, kent.
Niels Bohr, Deens fysicus, 1885-1962
 
Als een dergelijk programma al bestaat dan zal het ergens in de hoek van RSI preventie zitten.

Probleem heb ik zelf opgelost door links gewoon met een rechtshandig ingestelde muis te werken. Scheelt een boel gedoe met steeds de instellingen moeten veranderen. Muis naar de andere kant van het toetsenbord en je kunt verder werken.
 
Als ik iets passends heb gevonden, zal ik het laten weten.
 
Laatst bewerkt:
Ik wacht de antwoorden van anderen af, maar ik denk dat je het zelf moet programmeren.
 
Dit is er al, een tool die het wisselen voor je kan doen, dus als je dat als een terugkerende taak instelt ben je al een end op weg......
https://computertotaal.nl/artikelen...muisinstellingen-wisselen-links-rechts-21773/

De website van dat tooltje bestaat niet meer, kijk uit voor andere locaties ivm virussen.
Maar ik zag dat deze switch al afgedekt is via een code, zie Github en zo, als voorbeeld.
https://www.google.nl/m?q=github+swapmousebuttons&client=ms-opera-mobile&channel=new&espv=1

Edit: hier vond ik de tool nog maar of ie onder Windows 10 werkt?
https://www.consumentenbond.nl/digitaalgids/beste-gratis-software/swap-mouse-buttons
Jotti virusscanner verklaart hem voor schoon.

Met deze info/trefwoorden kun je nu ook verder zoeken of er meer is.

Edit: ik zie net dat @alphamax de eerste voorzet mbt dit tooltje al deed...
 
Laatst bewerkt:
nogmaals dank allen. Ik heb mij voorgenomen mij er in te verdiepen. Ik denk dat ik zelf wel iets kan gaan maken (o.a. reageert op hoe lang de muis bewogen is, dus niet op tijd).
Maar tot dusver dank dus.
Zodra ik iets heb weten te construeren, laat ik het hier weten.
 
Wat wil je eigenlijk bereiken?
RSI klachten vermijden/verminderen door om de 6 meter muisafstand (60 meter per dag) te wisselen naar links of rechts?
 
Wat wil je eigenlijk bereiken?
RSI klachten vermijden/verminderen door om de 6 meter muisafstand (60 meter per dag) te wisselen naar links of rechts?

Ja, bijvoorbeeld. Of, algemener gezegd: muisgebruik verdelen over linker en rechterhand, door een programmaatje te herinneren tijdig te wisselen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan