Monitor problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

timvanloo

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2013
Berichten
25
Ik heb op random momenten dat mijn main monitor die op HDMI zit op zwart gaat alsof die zichzelf opnieuw opstart. Onder het gamen gebeurt dit, en gewoon als hij aanstaat.

Mijn computer heeft een nvidia gtx 1050ti, en runt fatsoenlijk onder het gamen geen fps problemen, nadah. Alles loopt zoals het moet lopen.
Ik heb twee monitors aangesloten op de graphics card en de tweede monitor blijft gewoon aan staan. Kan dit aan de hdmi kabel liggen? Want het lijkt mij stug dat het de graphics card is als de tweede monitor zonder problemen alles nog laat zien.

Jullie toevallig zoiets meegemaakt? En wat was de oplossing?

Specs zijn :

Intel core I3-8100
16gb 3200mhz corsair vengeance ram
nvidia geforce 1050Ti

Monitor een is aangelosten via hdmi kabel

Monitor twee via DVI kabel.

Als jullie nog iets nodig hebben qua informatie vraag gerust erna. Ik geef zoveel mogelijk.

Mvg,

Tim van loo.
 
PS: Ik heb een nieuwe hdmi kabel in mijn beeldscherm gedaan om te kijken of dit een oplossing is.
 
Niet alle HDMI kabels zijn goed om een monitor aan te sturen, moet van een beetje merk zijn, zelfde probleem hier gehad en met een andere HDMI kabel opgelost.
 
Dan hoop ik bij deze dat deze nieuwe hdmi kabel het wel doet. Anders heb ik er nog een die ik kan verwisselen. Want zover ik weet kan het niet zo zijn dat als het de gpu is dat mijn tweede scherm dan als tweede scherm blijft. Dan is het echt de monitor of hdmi kabel, toch?
 
Hij deed het voorheen niet, heb sinds kort een dvi kabel monitor erbij gedaan en sindsdien is dit allemaal gaan gebeuren. Kan het ook aan de dvi kabel liggen? Want die zag er nogal dun uit.
 
Hey, is deze monitor een andere resolutie gaan gebruiken dan eerder? Het ontbreken van beeld duurt even lang toch? Bij monitoren is er meestal een mededeling van de monitor zelf bij geen signaal, verkeerde resolutie of verversingsfrequentie maar ik weet niet bij resolutie.
 
Het digitale signaal wordt gedeeld en zal het voor die hdmi kabel iets te zwak zijn geworden, testen als de dvi kabel er niet in zit met die eerste hdmi kabel.
Tis zo op afstand ook maar wat gissen, testen kun jij alleen.
 
Is dat niet raar want mijn 1050TI heeft geen vga slot. Alleen DP, hdmi, en dvi. Ligt het dan aan de monitors of de kabel? Waarschijnlijk de kabel neem ik aan?
Ik heb er geen problemen mee gehad toen ik op een monitor bezig was. Maar deze kaart zou makkelijk twee aan moeten kunnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan