Probleem connecteren wifi Windows Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dirkkkk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 okt 2019
Berichten
1
beste

Onlangs kreeg ik de laptop van mijn grootouder, dit is een windows vista in perfecte staat. Ik kan er nog alles meedoen maar wanneer ik ergens anders ben dan bij de thuis van mijn grootouders kan ik niet connecteren met de wifi. Mijn wifi zelf werkt perfect aangezien ik al mijn andere apparaten ( tv, Pc, andere laptops, gsm) zonder enig probleem kan laten werken. Deze laptop (windows vista ) is wel geconnecteerd met mijn wifi maar ik kan niet op internet surfen. Als ik naar het netwerkcentrum gaat staat er ook dat mijn internet goed werkt maar er is een onbekend probleem. Als ik naar de pictogrammen kijk staat er een rood kruis door de lijn met het internet en de pc. Ik heb alle mogelijke oplossingen geprobeerd die op het internet staan maar weet het probleem niet. Ik vermoed dat het een beveiliging is dat ik enkel 1 internet kan gebruiken. Weet u dit probleem en hoe ik dit kan oplossen? Hopelijk kan iemand mij verder helpen.

Alvast bedankt.
 
Elke wifi-accespoint heeft andere instellingen. Dus vraag diegene eens naar de juiste instellingen.
Het is niet zo dat je altijd opeens zomaar op elk wifi in kan loggen.
 
Welkom op Helpmij.nl forums.

Kijk bij Apparaatbeheer of de netwerk adapter driver, bij het Wireless apparaat, opmerkingen heeft en een afwijkend pictogram of niet aanwezig is.

De instellingen van de router moeten nieuwe apparaten toevoegen toestaan. Anders kan het zijn dat een vreemde computer geen toegang tot protocols krijgt.

In Netwerkcentrum Adapterinstellingen kiezen en rechts klikken dan Eigenschappen en weer Eigenschappen en rechts op Internet Protocol versie 4. Eigenschappen en "Automatisch een ip adres laten toewijzen." Dan ook de volgende DNS servers gebruiken (vertaalt adressen in code en te nemen routes): 8.8.8.8 en 8.8.4.4

Beveiligingsinstellingen van de router moeten door de netwerkadapter in de laptop ondersteund worden.

Maak een systeemherstelpunt of kijk of die er al is.

Reset de netwerkinstellingen bij Netwerkcentrum.

Daarna de Windows Sockets API door als Administrator (rechts klikken) op de prompt (zoek "CMD") (verlaten is "exit") de opdracht "netsh winsock reset" te geven. Daarna "netsh int ip reset" Dan "ipconfig /release" Vervolgens "ipconfig /renew" en "ipconfig /flushdns" Herstart de laptop, geen slaapstand.

Ga dan eventueel nog naar Apparaatbeheer en klik bij Netwerk adapters rechts op de Wireless en kies Installatie ongedaan maken, niet apparaat verwijderen. Even later zal Windows nieuw gevonden hardware opnieuw installeren. Ga daar dan ook kiezen voor Update driver. Hiervoor geldt dat je ook de geschiktste driver kan zoeken bij de leverancier of fabrikant. Zoek hiervoor beter niet met google vanwege de vele gekaapte zoekacties en nep resultaten.
 
Mogelijk dat Vista zelf het probleem is. Er waren nogal veel problemen met o.a. het netwerkgedeelte van Vista. Waaronder dit probleem.

Je kunt eens proberen om de draadloze adapter te verwijderen onder apparaatbeheer. Daarna de laptop opnieuw opstarten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan