Windows server 2019 automatisch aan en uit laten gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjen gekheid

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2008
Berichten
29
Ik gebruik Windows server 2019. Voor verschillende dingen. Maar nu mag hij snachs uit omdat die dan niet gebruikt word. Nu is mijn vraag hoe stel je het in om om 24 uur uit gaat en sochtens weer aan gaat om 7 uur alvast bedankt. Of is dit slechter voor de server
 
Uit:
Geplande taak maken via taskscheduler met daarin het commando -> shutdown -f -s -t 1

Aan:
Instellen in de BIOS dat de pc op een bepaald moment moet opstarten
 
Kan dat met elk moederbord omdat het een oude pc is. Core i5 8gb geheugen en 8 schijven ??

Moederbord van MSI weet zo niet welk type
 
Laatst bewerkt:
Kwestie van in de BIOS / UEFI kijken welke mogelijkheden deze biedt..
Je zult dan wel voor geavanceerde weergave van de UEFI moeten kiezen, in de Basic-mode zijn veel instellingen verborgen.
 
Klopt het dat ik mijn server account automatisch moet laten inloggen en zo ja hoe ??. Sorry voor de vraag
 
Wat voor account? Wees eens specifieker?
Bedoel je de inlog? Op een server gebeurt alles toch automatisch na een herstart?
 
Laatst bewerkt:
Gebruik voor een Informatiebord op school een oude PC

deze is in de Bios zo geschakeld dat op het moment er een stroom uitval is geweest deze automatisch weer opstart.

Via taakbeheer wordt hij op een bepaalde tijd uitgeschakeld en door middel van een tijdschakelaar gaat om een bepaalde tijd de stroom er af en er weer op, zo wordt hij op deze manier opgestart
 
Voor dat soort dingen een RaspBerry kopen en er Yodeck opzetten. Kun je de hele timing etc. vanuit een webinterface regelen en heb je er verder geen omkijken meer naar. Eerste device is gratis.
 
Een computer uitschakelen is onmogelijk, een systeem dat uit staat. Kun je niet vanuit het niets laten opstarten. Een systeem moet natuurlijk wel elektriciteit hebben, om de tijd bij te houden en een seintje te geven, aan het besturingssysteem om een taak uit te voeren. Je bedoeld waarschijnlijk in Rustmodus brengen?
 
Een computer uitschakelen is onmogelijk, een systeem dat uit staat. Kun je niet vanuit het niets laten opstarten. Een systeem moet natuurlijk wel elektriciteit hebben, om de tijd bij te houden en een seintje te geven, aan het besturingssysteem om een taak uit te voeren. Je bedoeld waarschijnlijk in Rustmodus brengen?

Heb je nog nooit van Wake on LAN gehoord? Het spreekt hopelijk voor zich dat een computer nog stroom verbruikt als deze enkel uitgezet is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan