Streep onderin beeld bij kopiëren VHS naar hdd recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

JelCin

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2019
Berichten
14
Beste medelezers,

Ik heb een probleem met het afspelen/opnemen van vhs beelden naar een HDD recorder.
Het betreft een Philips DVP 3055V DVD/VCR player aangesloten op een Sony RDR-HX780 HDD/DVD recorder met een scart kabel met vergulde connectoren.

Bij het afspelen en dus ook het opnemen op de hdd is onderin beeld een wazige storingsstreep zichtbaar.
Met de afstandsbediening van de vcr speler kan ik storingsbeeld en lopen van het beeld bijstellen maar de wazige trillende streep onder in beeld blijft zichtbaar.

Ditzelfde probleem heb ik ook als ik de vcr player op andere hdd recorders aansluit.

Bij opnames vanaf andere apparaten zoals een digital8 camera of normale handicam doet zich dit probleem niet voor.

Is hier wat aan te doen? Misschien met instellingen? Ik heb zelf van alles geprobeerd maar krijg de hinderlijke streep niet weg.

Graag jullie advies hierin.

Met vriendelijke groet
JelCin
 

Bijlagen

  • 20191102_133006a.jpg
    20191102_133006a.jpg
    208,7 KB · Weergaven: 56
  • 20191102_133009a.jpg
    20191102_133009a.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 50
Laatst bewerkt:
Is er ook een testbeeld van die Philips te laten zien op een of andere manier of het probleem dan ook optreedt?
Ja, dan zou je al snel aan een of andere sync fout denken, vrees dat je dan een oscilloscoop erbij nodig hebt, tis iig vakwerk en niet wat je zelf zou kunnen doen.
Er komt iig een interpretatie aan te pas, eer je kunt bijstellen.

Heb je al een paar andere scart kabels geprobeerd, die liggen tegenwoordig overal.... het wordt meer en meer HMDI immers...
Dat goud is maar een deel van het verhaal.... als er ergens een draadje een los contact maakt... dan helpt het goud echt niet....
 
Ik zou de opname gewoon zo maken op de HDD recoder en daarna, achteraf een beeld uitsnede maken 1 cm vanaf de onderzijde.
Dat zie je in het eindresultaat toch niet terug...:rolleyes:
 
Hallo

Geen idee om welk model het hier gaat ... t.t.z. ouderdom toestel

Zonder specifiek op te zoeken , meen ik mij te herinneren , dat er nog een nr stond na DVP 3055V....


Zonder deze info toch een mogelijke gok naar een oorzaak .


Dergelijke symptomen wijzen volgens mij op defekte / uitgedroogde condensatoren in de videoversterker v/d leeskoppen.

Sluit wel niet uit , dat er ook defekte voedingscondensatoren aanwezig zijn ...

Zoals reeds eerder aangehaald --> een oscilloscoop erbij halen ...

Peter
 
Is er ook een testbeeld van die Philips te laten zien op een of andere manier of het probleem dan ook optreedt?
Ja, dan zou je al snel aan een of andere sync fout denken, vrees dat je dan een oscilloscoop erbij nodig hebt, tis iig vakwerk en niet wat je zelf zou kunnen doen.
Er komt iig een interpretatie aan te pas, eer je kunt bijstellen.

Heb je al een paar andere scart kabels geprobeerd, die liggen tegenwoordig overal.... het wordt meer en meer HMDI immers...
Dat goud is maar een deel van het verhaal.... als er ergens een draadje een los contact maakt... dan helpt het goud echt niet....

Dank voor je reactie.
Testbeeld krijg ik niet voor mekaar en ik heb diverse scartkabels geprobeerd zonder succes. Ik denk dat het probleem dan toch in het apparaat zelf zit en ik het er maar mee moet doen :D
 
Ik zou de opname gewoon zo maken op de HDD recoder en daarna, achteraf een beeld uitsnede maken 1 cm vanaf de onderzijde.
Dat zie je in het eindresultaat toch niet terug...:rolleyes:

Dank voor je reactie.

Zodra het op de HDD recorder staat kan ik het enkel op dvd branden en dan zou ik de DVD dus met de computer moeten bewerken? Welk programma raadt je daarvoor aan?
 
In welk bestandsformaat staat de opname dan op de HDD recorder...?
Uit je reactie rijst het vermoeden dat je geen toegang hebt tot de HDD van de recorder zelf via de verkenner of Total Commander o.i.d. ?
 
Ben het met bericht #3 eens.
Dit is vaak een versleten- of een niet goed lopende band langs de (vervuilde) videokop.

Zou de opname gewoon afmaken, later met editten de onderste rand uitmaskeren.
 
Dat is duidelijker uitgelegd als ik deed maar inderdaad, dat is wat ik bedoelde.
Bedankt voor de verduidelijking :thumb:
 
In welk bestandsformaat staat de opname dan op de HDD recorder...?
Uit je reactie rijst het vermoeden dat je geen toegang hebt tot de HDD van de recorder zelf via de verkenner of Total Commander o.i.d. ?

De HDD recorder maakt 2 bestanden aan. Een Video_RM en een Video_TS bestand.
Het RM bestand is geschikt voor HDD recorders.

Het is niet mogelijk voor zover ik weet om rechtstreeks op de harde schijf van de recorder bewerkingen uit te voeren zoals door jou beschreven.
Ik moet het dus eerst op dvd branden, dan naar mijn PC zetten en vervolgens daar bewerken om het daarna weer op DVD te branden.

Ik heb gekeken naar Movavi maar daar moet ik voor betalen en ik wil eerst kijken of het überhaupt mogelijk is allemaal.

Ook heb ik andere kabels geprobeerd, geel, wit, rood en ook daar dezelfde streep. Het zit dus wel degelijk in het apparaat.
 
Ik heb wel de mogelijkheid VHS naar DVD te kopieren, maar heb een ander merk. De beschrijving van je probleem lijkt op versleten koppen van de recorder of slechte banden. Als dat niet het geval is en je kunt de VHS met USB zo aansluiten dat je de videoband als rechtstreeks kunt kopieren dan heb je een mogelijkheid. Goede gratis videoberkings progjes zijn er niet maar er zijn wel 30 dagen oplossingen. Ikzelf gebruik maxis.
 
Ik heb het nergens over "bewerkingen" op de schijf van de recorder gehad, ik was alleen benieuwd of je er toegang tot had.
Dan kn je die bestanden nl. naar een andere schijf kopiëren en de kopie bewerken met bijv. Pinnacle Studio of Adobe Premiere of eender welk programma wat met Video-ts bestanden overweg kan.
 
Ik heb met mijn videorecorders geen mogelijkheid om anders te kopieeren dan naar een DVD schijf of eventueel naar een andere HD recorder. Het is ook niet mogelijk de bestanden op een USB strick o.i.d. te branden. Volgens mij was dat een wet die dat verbood. Als je het gedigitaliseerd hebt kun je met alle bewerkingsprogramma's verder gaan.
 
Heb je de gratis Davinci editor al ggeprobeerd? Mijn zoon gebruikt hem als een Adobe alternatief .
 
Aanvulling op: Streep onderin beeld bij kopiëren VHS naar hdd recorder

Beste meedenkers,

Om het probleem misschien duidelijker te krijgen het volgende:

Ik ging er net als jullie van uit dat het aan de videorecorder zou liggen dus een andere videorecorder geprobeerd.
Hierbij echter hetzelfde probleem.
Vervolgens heb ik de videorecorder rechtstreeks op de tv aangesloten en toen was het beeld perfect!

Toen heb ik 3!!!!! andere HDD recorders geprobeerd en bij iedere HDD recorder hetzelfde probleem.
Ook heb ik geprobeerd om de videorecorder rechtstreeks aan de tv te koppelen en vervolgens de tv aan een HDD recorder maar dat signaal komt daar dan niet binnen.

Het probleem zit hem dus in de harddiskrecorders die een streep onderin het vhs beeld geven.
Ik heb alle mogelijke instelling van de HDD recorders bekeken en geprobeerd maar het probleem lost zich niet op.
 
Ik heb met mijn videorecorders geen mogelijkheid om anders te kopieeren dan naar een DVD schijf of eventueel naar een andere HD recorder. Het is ook niet mogelijk de bestanden op een USB strick o.i.d. te branden. Volgens mij was dat een wet die dat verbood. Als je het gedigitaliseerd hebt kun je met alle bewerkingsprogramma's verder gaan.

Ja klopt. Het schijnt ook niet mogelijk te zijn om de interne harddisk van de HDD recorder rechtstreeks aan de PC te koppelen. Het blijft dus alleen mogelijk om eerst naar een dvd te branden en die vervolgens op de pc te bewerken.
 
Ik heb het nergens over "bewerkingen" op de schijf van de recorder gehad, ik was alleen benieuwd of je er toegang tot had.
Dan kn je die bestanden nl. naar een andere schijf kopiëren en de kopie bewerken met bijv. Pinnacle Studio of Adobe Premiere of eender welk programma wat met Video-ts bestanden overweg kan.

Dank voor je aanvulling. Het is mijns inziens niet mogelijk om de harde schijf van de HDD recorder rechtstreeks aan de PC te koppelen. Dat is mee ik een bewuste instelling van de fabrikanten.
 
Ik heb wel de mogelijkheid VHS naar DVD te kopieren, maar heb een ander merk. De beschrijving van je probleem lijkt op versleten koppen van de recorder of slechte banden. Als dat niet het geval is en je kunt de VHS met USB zo aansluiten dat je de videoband als rechtstreeks kunt kopieren dan heb je een mogelijkheid. Goede gratis videoberkings progjes zijn er niet maar er zijn wel 30 dagen oplossingen. Ikzelf gebruik maxis.

Dank voor je reactie. Ik ga zeker Maxis eens opzoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan