Een Notitie toevoegen aan meerdere Records

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk Benter

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Berichten
154
Dag Forumbezoekers. Ik heb voor mijzelf een toepassing Duivenadministratie gemaakt. Per duif houd ik een aantal zaken bij waaronder notities bij (Datum / Notitie). Eens per jaar laat ik alle duiven vaccineren. Per duif, die in bezit is, maak ik dan een notitie aan (Datum / Notitie) dat de duif is gevaccineerd. Dit is behoorlijk bewerkelijk als je 50 duiven hebt. 50x voeg ik een record toe aan het notitiebestand. Ik wil eigenlijk 1 keer een notitieregel (Datum / Notitie) aanmaken en deze toevoegen aan alle duiven die in mijn bezit zijn. Hoe pak ik dit aan. Een voorbeeldbestand heb ik niet beschikbaar, wel een afbeelding.

Knipsel.PNG
 
Maak een append query gebaseerd op de tabel duiven mat de velden DuifID (of hoe je PK veld in de tabel duiven heet), en de berekende velden: fldInentingsdatum: date() en fldNotitie: "de notitie die erbij hoort"

INSERT INTO tblNotities ( notDuif, notDatum, notNotitie)
SELECT duifID, Date(), "Notitie"
FROM tblDuiven;

Dit gaat ervan uit dat de PK in je tabel met notities een autonumber is en je moet natuurlijk wel alle tabelnamen en veldnamen aanpassen zodat ze overeenkomen met de namen in je database
 
Je hebt me al aardig de goede richting ingestuurd. Ik ga hiermee aan de gang. Dank je alvast. Mocht ik vastlopen, dan kom ik terug op het forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan