Opdrachtknop in afdrukvoorbeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sytse1

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2007
Berichten
584
Office versie
miDer
Een rapport weergave kan met een opdrachtknop direct afgedrukt worden.
In het rapport kan ook een opdrachtknop voor een voorbeeldweergave van het rapport voordat het geprint gaat worden gezet worden.
Het voorbeeld is dan alleen af te sluiten vanuit het menu of door met de rechter muisknop het snelmenu te openen en weer voor de rapport weergave te kiezen.
Mijn vraag is:
Is er ook een mogelijkheid om in het afdrukvoorbeeld een opdrachtknop voor sluiten of printen te plaatsen?
Sytse
 
Hallo Sytse, het afdrukvoorbeeld is een afbeelding. Je kan daar knoppen op tekenen, maar die gaan niet veel doen als je erop klikt :p. Het antwoord is dus nee, op een afbeelding kan je geen werkende knoppen tekenen.
 
Is er ook een mogelijkheid om in het afdrukvoorbeeld een opdrachtknop voor sluiten of printen te plaatsen?
Ja, dat kan. Maar waarom zou je, als er al voldoende opties, waaronder onderstaande knop, zijn om een rapport af te sluiten? Dus waarom zou je?

Afdrukvoorbeeld.png
 
Bedankt voor jullie reactie.
Volgens Octafish kan het wel en volgens NoellaG niet.
Een toepassing maak ik vaak voor gebruik door derden en dan haal ik het menu en het lint weg en er wordt alleen opdrachtknoppen gewerkt.
Hooguit maak ik zelf een lint waar alleen de nodige knop(pen) instaan. B.v. in dit geval afdruk voorbeeld sluiten.
Maar een lint met alleen knop Afdrukvoorbeeld.png kan wellicht op een andere wijze.
Wellicht is e.e.a. veranderd maar volgens mij kon eerder bij het in beeld krijgen van afdrukken naast de keuze voor printer/bestand enz ook de mogelijkheid van een afdruk voorbeeld was. Dit staat (bij mij) niet meer in het afdruk venster. Nij staat bij mij in het rapport alleen de mogelijkheid afdrukken. Promt krijg ik dan de vraag "kan een afdruk voorbeeld ook":rolleyes:

Ik hoor graag van Octafish wat wel mogelijk is.
Sytse
 
Een toepassing maak ik vaak voor gebruik door derden en dan haal ik het menu en het lint weg en er wordt alleen opdrachtknoppen gewerkt. Hooguit maak ik zelf een lint waar alleen de nodige knop(pen) instaan. B.v. in dit geval afdruk voorbeeld sluiten.
Knoppen bij een Afdrukvoorbeeld kunnen alleen in een werkbalk (lint) gezet worden. Ik snap niet waarom je dat lint weghaalt; het is een wezenlijk onderdeel van de bediening van het rapport en dus een belangrijke tool voor een gebruiker om wat met dat rapport te doen. Ik zie het nut er ook niet van. Als iemand je fiets leent, prik je toch ook de banden niet door? Daarnaast geef je aan dat je zelf al een aparte werkbalk maakt voor een afdrukvoorbeeld. Lijkt mij dus een prima zaak.

Ik heb in het menu <Afdrukken> (A2010) drie opties: Snel afdrukken (standaardprinter), Afdrukken en Afdrukvoorbeeld. Heb jij die niet dan?
 
Beste Octafish, als ik in mijn afdrukmenu had staan: <Afdrukken> (A2010) drie opties: Snel afdrukken (standaardprinter), Afdrukken en Afdrukvoorbeeld, had ik de vraag niet gesteld.
Of dit te maken heeft met Office 365 of Windows 10 niet heb ik niet kunnen achterhalen.
Ik ga op een oude laptop kijken. Met dezelfde toepassing onder een vorige Office en Windows versie het afdrukvoorbeeld bij het printmenu wel staat.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt van alles en nog wat uitzetten en verbergen met procedures, dus allicht had je dat ergens gedaan met één van je werkbalken. Moest het toch even checken, want wij hebben jouw db niet, dus dan kunnen we alleen in de lucht schieten en hopen dat we wat raken :).
Ik kijk thuis wel even hoe het er in mijn Office 365 uit ziet.
 
Zo ziet mijn afdrukvenster er uit.
Printen.png
Gekeken bij Lint, Werkbalken en Opties maar helaas.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij ben je al te ver doorgeklikt; Afdrukvoorbeeld zou in het Navigatiepaneel moeten zitten.
 
Dit is zo. Maar het afdrukken gebeurd mbv een opdrachrknop.
Ik heb hetzelfde afdrukvenster ook in Word en Excel.
 
Ik begon met de vraag of het mogelijk was om een opdrachtknop in een afdrukvoorbeeld te zetten.
Deze vraag kwam naar voren omdat in het venster van het printen (zie mijn plaatje hiervan) de mogelijkheid verdwenen is van het tonen van een afdrukvoorbeeld.
 
Hallo, ik zie nog altijd geen mogelijkheid om een opdrachtknop in een afdrukvoorbeeld te zetten, maar probeer eens als je iets kan doen met de on close event van het rapport. Deze wordt getriggerd als het rapport wordt afgesloten om de print preview te tonen, en ook als de print preview wordt afgesloten (bv. via het windows kruisje rechtsboven).

Vriendelijke groeten,
Noëlla
 
Noella bedankt.
ik ga het proberen en heb de vraag als opgelost gezet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan