Record openen (2)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fibonacci

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2019
Berichten
8
Ik had hiervoor een vraag gesteld met de titel "Record openen" en had daarop antwoord gekregen van o.a. OctaFish. Ik dacht aan de tips hiervan genoeg te hebben om een probleem op te lossen, maar helaas. Beginners hé! Ik heb echter wel het e.e.a. ontdekt/geleerd met deze zoektocht, waarvoor dank OctaFish.
Dus hierbij nogmaals mijn vraag in een andere vorm. Ik heb een bijlage meegestuurd waarbij het gaat over de macroregels of programmaregels bij de knop "Naar Record gaan". Terugkeren naar het Formulier "fm:Start" en met dezelfde Record in beeld als waar je vertrekt bij "fm:VoornaamSel" Voor de duidelijkheid: het gaat me niet om de methode maar puur om de techniek. Kan dit met een macro of alleen met programmaregels en hoe?
 

Bijlagen

  • Test1.zip
    72 KB · Weergaven: 17
Leg eens uit wat je wilt met die twee formulieren, want ik snap er eerlijk gezegd niks van :). En van je macro's ook niet, maar dat heeft andere oorzaken :D.
 
Waarom heb je bij je 1e vraag niet de status "niet opgelost" gegeven?
Je had in principe daar verder moeten gaan. Nu schep je enige verwarring.

Heb de sectiemoderator gevraagd om deze twee topics samen te voegen.
 
Laatst bewerkt:
Jackall,
Ik ben zowel op het gebied van Access alsook op deze site zo groen als gras, dus vergeef me mijn vergissingen en laat me even wennen aan jullie wereld! Ik dacht genoeg te hebben aan de info die OctaFish mij aan had gegeven (overschatting van mezelf).

Octafish,
Wederom bedankt voor je belangstelling in deze :thumb:. Ik heb een nogal uitgebreide database van klanten (geschiedenis van opdrachten). Om terug te kunnen zoeken hoe een gedane klus is verwerkt wil ik graag vanuit het formulier van deze data een selectie kunnen maken van een bepaalde klant en dat lukt ook. Deze selectie is een ingekorte versie van het record uit de tabel die ik weergeef in een doorlopend formulier (met b.v. alleen het recordnummer, klant en een korte omschrijving van gedane werkzaamheden. Ik wil dan graag met een knop achter het evt. gevonden record kunnen terugkeren naar het formulier met alle informatie en op het juiste record. Kan dit? Kan ik naar een bepaald record gaan in een ander formulier?
 
Alles kan :). Vraag is natuurlijk of dat ook nodig is. Je hebt dus blijkbaar een tabel met Klanten(info), en minstens één andere tabel met opdrachten. 'Geschiedenis van opdrachten' is overigens niet hetzelfde als een tabel 'opdrachten', maar ik ga er even vanuit dat je nog niet zover bent dat je daadwerkelijk voor de opdrachten een historie tabel hebt gemaakt, en dat we het hier dus over een tabel met Opdrachten hebben, die je aan de Klant(ID) hebt gekoppeld.

Als dat zo is: heb je op je tabel Klanten een subformulier (eventueel via een tabblad op het hoofdformulier) gemaakt voor de opdrachten? Want dat lijkt mij de makkelijkste oplossing. Dan heb je namelijk totaal geen probleem, en werkt alles zoals je dat wilt. En zomaar 'vanuit de doos', zonder één macro of VBA code. Dus daar zou ik eerst naar kijken.
Tenzij er zwaarwegende redenen zijn om dat níet te doen natuurlijk; zonder de complete database(structuur) te zien is dat niet te zeggen.
 
Bedankt voor je reactie. Ik heb een Tabel "Orders" en een aantal tabellen met info die middels een pull-down in het Formulier "Orders" kunnen worden ingevuld (dit komt dus ook terecht in de Tabel "Orders" en er zijn uiteraard een hoop Textboxes etc. Dit samen is de geschiedenis van orders door klanten per binnenkomst. Als ik van een bepaalde klant iets terug wil zoeken wil ik dit graag middels een selectiequery doen (kan ik ook mooi gebruiken voor een Rapport) en dit weergeven in een (doorlopend) Formulier. Als ik de juiste order (Record) gevonden heb wil ik graag middels een knop bij deze record 1. Het huidige formulier sluiten (kan ik) 2. Het formulier "Orders" openen (kan ik ook). 3. Naar het juiste Record gaan (weet niet hoe). Ik heb het vermoeden dat ik b.v. het Recordnummer als variabele moet meenemen als ik het Formulier "Orders" heb geopend om hiermee naar het juiste Record te gaan.

Ik begrijp ongeveer wat een subformulier is en doet, echter heb ik me daar nog niet in verdiept. Dat ga ik doen als ik bovenstaand heb kunnen oplossen. Voor nu wil ik om diverse redenen dit werkend krijgen :).
 
Ik neem (nog steeds) aan dat je order tabel nog steeds één order per record bevat, en dat die order dan verschillende gegevens bevat die je dan ofwel intypt, ofwel uit keuzelijsten (op basis van tabellen) vult, is hier denk ik niet relevant. Zoals gezegd: die orders op het hoofdformulier is veruit de makkelijkste optie, en die zou ik dus zeker onderzoeken/gebruiken. waarom het ingewikkeld maken als het simpel kan? :)

Wat betreft je vragen:
1. Waarom zou je ? Kan je net zo goed open laten staan, en verbergen. Maakt je initiële vraag gelijk overbodig, want zodra je het formulier weer zichtbaar maakt, sta je op hetzelfde record. Vraag opgelost :)
2. Simpel, heb je al getackeld.
3. Doe je in stap 2 :)
4. Heb je niet benoemd, maar is je eigenlijke vraag: bij sluiten van formulier in stap 2, maak je formulier 1 weer zichtbaar

De code die je nodig hebt in stap 2/3 is deze:
Code:
Private Sub bt_Voornaam_Click()
    DoCmd.OpenForm "fm:VoornaamSel", WhereCondition:="[ID]=" & Me.Id
End Sub

Dit is dus een Gebeurtenis, geen macro. Het zal best met een macro ook kunnen :). Ik vermoed via de wizard. Dan krijg je een ingebouwde macro.
 
Dan zou ik eerst even informeren bij OneDrive. Misschien is er een storing? Check je inlogacties eens of er verdachte activiteiten hebben plaatsgevonden.

PS: Maak altijd een backup waar je zelf altijd bij kan!!!!
 
Laatst bewerkt:
Dank OctoFish,
Dat zou lang geduurd hebben voordat ik die "gebeurtenis" programmaregels had gevonden. Het lijkt te werken, het formulier laat prachtig het juiste record zien. Echter kan ik dan niet meer bladeren in het "Order" formulier! Het lijkt alleen de genoemde ID te bevatten.
 
Dat klopt, en dat wilde je toch ook? Het gekozen record zien/bewerken? Je kunt het filter overigens met een knop in de werkbalk gewoon verwijderen.
 
Beste mensen van Helpmij,

Een groot probleem met Microsoft OneDrive. Zowel de webversie als de bureau-App geven alleen de mappen en onderliggende (sub-)mappen weer. De documenten die daar in horen te zitten zijn verdwenen. ik heb nu een heel groot probleem aangezien ik alles in de cloud heb staan.

Gr, Rob

@Bornetto, graag een eigen vraag plaatsen, dit is inbreuk in andermans topic en jouw vraag heeft niets van doen met acces.
Als u het niet doet, doet de sectie moderator het wel voor je
 
Bericht / vraag verwijderd.
 
Heel bijzonder!

Ik heb mijn vraag als een nieuwe vraag aangemaakt. Geen flauw idee wat er is gebeurd.

Schermopname (170).png
 
OctaFish,
Bedankt voor je uitleg etc. Ik ga je cursus doen, lijkt me zeer waardevol voor beginners als ik!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan