McBook pro update naar Catalina 10.15

Status
Niet open voor verdere reacties.

Herm007

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2009
Berichten
115
Hallo.
Mijn Mcbook (uit 2018) heeft zich geupdate naar Catalune 10.15. Hiervoor hadden we Mojave.
Door deze update doen mijn office pakketten het niet meer en zijn ook al mijn bestanden verdwenen.
Als ik op een office pakket klik kom ik in de appstore en kan deze downloaden. Na een proeftijd kan ik deze blijven gebruiken tegen een jaarlijkse vergoeding.

Het lieft wil ik terug naar Mojave Kan dat. Ik heb wel een (niet zo recente) back-up op een externe HD.

Als ik het proefabonnement neem van office, zijn al mijn bestanden dan weer beschikbaar zodat ik een recentere back-up kan maken?

Alvast bedankt voor jullie advies
 
Mijn Mcbook (uit 2018) heeft zich geupdate naar Catalune 10.15. Hiervoor hadden we Mojave.
Om het upgraden van macOS Mojave naar macOS Catalina te voorkomen kunt je doen door Automatiisch Update uit te schakelen en via de Terminal 'commando' vervolgens 'stopzetten'. Maar dit is hoogstwaarschijnlijk 'te laat' voor je.

Door deze update doen mijn office pakketten het niet meer en zijn ook al mijn bestanden verdwenen.
Als ik op een office pakket klik kom ik in de appstore en kan deze downloaden. Na een proeftijd kan ik deze blijven gebruiken tegen een jaarlijkse vergoeding.
Het is afhankelijk van welke versie Office for Mac. Ik weet ook niet of je de Desktop versie hebt of een abonnement versie.
Gaat het om de Desktop versie Office for Mac 2016 of 2019, dan dient je het Office pakket te updaten, en blift jouw Officepakket desktop versie gewoon nog geldig en werkt weer goed.

Het lieft wil ik terug naar Mojave Kan dat. Ik heb wel een (niet zo recente) back-up op een externe HD.
Terug naar macOS Mojave neem deze Link eens door (best pittig :d ).

Als ik het proefabonnement neem van office, zijn al mijn bestanden dan weer beschikbaar zodat ik een recentere back-up kan maken?
Dat weet ik niet en heb géén ervaring mee, ik gebruik de Desktop versie van Office for Mac.

Succes!.
 
Hallo,
Bedankt voor je reactie. Ik heb automatisch updaten inmiddels, op al onze Apple apparaten uitgezet. Voor het McBook is het helaas te laat.
Maar hoe zet ik iets via het “terminal commando” stop??

Vgls mij heb ik een desktop versie. We hebben de McBook nu 1,5 jaar en we hebben nog nooit een abonnement betaald. Hoe kan ik controleren of we een desktop versie hebben?
En hoe kan ik deze eventueel updaten?

Ik ga de link nog ff doornemen.

Groet
 
Bedankt voor je reactie. Ik heb automatisch updaten inmiddels, op al onze Apple apparaten uitgezet. Voor het McBook is het helaas te laat. Maar hoe zet ik iets via het “terminal commando” stop??
Zie dit: artikel.

Vgls mij heb ik een desktop versie. We hebben de McBook nu 1,5 jaar en we hebben nog nooit een abonnement betaald. Hoe kan ik controleren of we een desktop versie hebben?
En hoe kan ik deze eventueel updaten?
Start (bijvoorbeeld) Excel op, ga vervolgens naar Excel (linksboven) >> Informatie over Microsoft Excel >> dan zie je o.a. Versie xx.xx.xx (xxxxxx), Product-id, Licentie, enz.

Ik gebruik Microsoft AutoUpdate, dat applicatie plaats ik in de Dock.Wanneer een update is komt er een melding, zodat het Microsoft pakket altijd up-to-date is.

Ik ga de link nog ff doornemen.
Hier nog een artikel van Apple om door te nemen.

Het is van belang om altijd een Time Machine aan een Mac te hangen zodat je altijd de recenste back-up hebt van de Mac.
 
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik had ook al opgezocht hoe je in Terminal komt.
Als ik op de “oude” office app klik dan wordt ik doorgestuurd naar de appstore waar je dan office kunt downloaden en installeren.

Ik zag dat time machine ook niet aanstaat.
Ik heb altijd met windows computers gewerkt. Deze apple is toch een wereld op zich. Zal me er eens echt in verdiepen als dit probleem opgelost is.
 
Als ik op de “oude” office app klik dan wordt ik doorgestuurd naar de appstore waar je dan office kunt downloaden en installeren.
Je hebt (nog) niet verteld om welke versie hat gaat?
Je hebt de Mac nog niet zo lang, dan zou jet toch wel weten hoe je aan dat Office pakket bent gekomen, neem ik aan.
Ik heb een Excel bestand met alle 'betaald' applicaties, een tabblad voor macOS X & een tabblad Windows OS, met daarin alle applicaties, versies, Product-id enz.
Je hoeft geen kennis te hebben over database, het is een kwestie van noteren, vastleggen & onderhouden.

Ik zag dat time machine ook niet aanstaat.
Ik heb altijd met windows computers gewerkt. Deze apple is toch een wereld op zich. Zal me er eens echt in verdiepen als dit probleem opgelost is.
En ja, macOS X werkt anders dan Windows OS, je zal toch 'moeten' verdiepen. Bij Windows OS is back-up ook een 'must', dus macOS X ook.
 
Zoals ik al schreef, we waren new in het mc gebeuren.
We heen de nieuwe McBook aan een kennis gegeven en die heeft hem voor ons ingericht.
Met vallen en opstaan kan ik de office applicaties al aardig gebruiken.
 
Dan vraag je toch aan die kennis hoe hij/zij de Mac heeft ingericht enz.

Schermafbeelding 2019-11-05 om 12.39.11.jpg
 
Klopt, heb nog geen contact met hem kunnen krijgen. In de tussentijd zoek ik dan ook zelf uit hoe het in elkaar zit.
Heb inmiddels al wat bijgeleerd over backup en time machine.
 
Hallo
Ik ben er uit.
De bestanden die zoek waren heb ik weer gevonden.
Ik ga er een 64 bit office desktop versie opzetten. Tevens ga ik Time machine instellen en me voornemen om vaker een back-up te maken naar een externe HD.

Bedankt voor je support.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan