Wij willen graag een website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerton64

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2006
Berichten
88
Wij willen graag een website. (motorclub)
wat makkelijk te onderhouden is.
website en een forum in 1.
welke schript /of gelijk een hosting, verleend zich het beste voor.
 
Laatst bewerkt:
Versio is wel low-budget, en persoonlijk merk ik dat er toch wat klachten zijn.
Als je een hobby-site wilt is Versio prima. Maar voor een professionele site zou ik dit niet aanbevelen.
 
NEEM VOORAL GEEN WORDPRESS : te veel explodes(veiligheidslekken) die niet opgelost raken (dit betekent het is niet veilig en is nog nooit veilig geweest).
zoek op cms en/of framework ...
drupal,joomla,yii,smarty...


Laat je vooral niet vastrijden met analitics en systemen die u doen tijdver******en met statistiek die je zeker moet gezien hebben.
Er bestaan systemen waar je elke dag gelukkig van zou moeten worden te vergelijken met likes op faceook.
Hopelijk lukt het dit snel op poten te krijgen.

Zoek een mooie domeinnaam en zorg dat je die registreert voor je er met anderen over hebt ...
 
Laatst bewerkt:
NEEM VOORAL GEEN WORDPRESS : te veel explodes(veiligheidslekken) die niet opgelost raken (dit betekent het is niet veilig en is nog nooit veilig geweest).
zoek op cms en/of framework ...
drupal,joomla,yii,smarty...
Wordpress valt best mee. Als je maar op tijd updated.
De meeste veiligheidslekken zitten in gratis gedownloade betaalde layouts, en oude plugins.
Explodes is trouwens heel wat anders dan exploit.

Lekkere aanbevelingen zeg, maar weet je wel wat je roept?

Drupal: Flinke leercurve, niet echt voor een beginner...
Joomla: Okay, het kán.
Yii: Dit is een framework om een site in te bouwen, geen CMS... waardeloos advies voor een beginner.
Smarty: Dit is een template-parser om HTML gescheiden te houden van PHP. Ook geen CMS. Heeft een beginner geen fluit aan.

Laat je vooral niet vastrijden met analitics en systemen die u doen tijdver******en met statistiek die je zeker moet gezien hebben.
Er bestaan systemen waar je elke dag gelukkig van zou moeten worden te vergelijken met likes op faceook.
Hopelijk lukt het dit snel op poten te krijgen.
Ik snap niet echt wat je hier probeert te vertellen?
Zoek een mooie domeinnaam en zorg dat je die registreert voor je er met anderen over hebt ...
Ja, dat is wel zo.

Ik vind het erg aardig dat je reageert en behulpzaam probeert te zijn, maar ik kan niet vaak genoeg zeggen:
Verdiep je eens in de topicstarter in plaats wat te roeptoeteren.
 
Laatst bewerkt:
Dat Wordpress bijv tov Joomla, wat meer hacks heeft kun je vergelijken met Windows en MacOS...de grootste iS het meest interessantst om te hacken.
Wordpress heeft een enorm marktaandeel
https://kinsta.com/blog/joomla-vs-wordpress/

Een groter probleem in het begin is....hoe moet het huis...de website...er nu exact uitzien, terwijl je zo weinig ervaring hebt.....
Vandaar mijn tips bij die club site, doe er eerst ervaring op, zij zetten de basis zelfs met een forum er neer en met die ervaringen en een groepje menseñ die er voorgaan ga je de de definitieve website ontwikkelen.

Je hebt inmiddels al meer kennis van de hosting providers, de software zoals Wordpress (toegankelijk), Joomla (je hebt al meer ervaring nodig) , Dupral (complexer, voor grotere organisaties).
Oefenen met wat software zonder kosten, je zit nergens aan vast...?
Met deze gratis, ad-free hoster heb prima ervaring tot nu toe, kan er meerdere sites hosten, heel veel Wordpress databases mogelijk maar ook Joomla en nog meer, er is een installer
waarmee je dat kunt kiezen.
http://hyperphp.com/signup.php

Ik heb er wel eens 3 websites onafhankelijk van elkaar getest.
Je hoeft dan alleen per site een database aan te maken, wat altijd moet met dit soort software...En je geeft dan als sub op site1 of site2 of site3.
Eenmaal klaar met je keuzes kun je naar de provider gaan die je geld kost en zet je de website van de keuze er neer.
Regel bij je provider of elders een domeinnaam jouw-website.nl en zorg dat die 2 gekoppeld worden en gaan met die banaan.
Bij .dat experimenteren zoek je ook uit welke forum software je wilt hebben.

Ik ben wel op een bepaald moment omgeschakeld van html naar CMS type website: Het is zo veel efficienter om het via CMS te doen..
Via de gratis website hosting gewoon met Joomla geoefend, maar Wordpress is toch een stuk eenvoudiger, sneller op te zetten.
Maar door te doen.. leer je snel... ik heb geen enkele echte cursus gevolgd, heb wel wat tips L+R gelezen en de ervaringen van anderen gebruikt.
Nu staat een basis website met Wordpress er in ca een half uur... (met alleen start content, maar wel met de gewenste template/thema aangepast). Aan zelf een forum opzetten ben ik nog nooit begonnen, maar er zullen tutorials zat zijn.
Het helpt wel enorm als je redelijk goed Engels kunt, dat vergroot je reach tav oplossingen enorm.
Maar dat geldt op het gehele computer gebied.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mooie vergelijking gezien en het verschil tussen windows en mac (is kwaliteit snelheid en veiligheid). Het verschil is niet populariteit.
Mensen met een mac halen zonder problemen tot er een nieuwe versie uit komt , dit kunnen windows gebruikers echter niet zeggen.
(er zijn nu eenmaal mensen die maar één product kennen, de rest onder de mat schuiven).

Het benadrukken dat wordpress veel meer gebruikt wordt betwijfel ik ten zeerste. Op mijn site (vooral geen wordpress) heeft men al talrijke keren getracht via wordpress lekken binnen te dringen. dus mogelijks is mijn site dan ook onder de statistiek gekomen.(de juistheid is twijfelachtig)Ik hoorde van mensen die asp gebruiken dat die grootste op de markt zouden zijn (die had dan ook nooit van php en java gehoord).

Nog even dit website samen met forum, lijkt mij echter moeilijkvoor beginners omdat je voor forum best bb-forum gebruikt en een ander product.

Vooral maken dat je niet elke dag naar je statistiekjes kijkt en niet vooruit gaat in uw site.Er bestaan veel mogelijkheden om websitebeheer met nutteloze taken bezig te houden dit zie je aan cdn en anali-tickts (totaal gestoorde opties).
 
Voor echte beginners en zeker qua security is het opzetten van zoiets imho een beetje een ramp....
Als je amper inzichten hebt, is het ook moeilijk om je eea voldoende eigen te maken.
 
@Gerton64
Als er weinig of geen ervaring is met het eenmalig opzetten van de website dan kan je dit beter overlaten aan iemand die dit vaker heeft gedaan. Je vraagt om makkelijk onderhoud, als je daarmee bedoelt het onderhoud van teksten, afbeeldingen, gebruikers, enz. dan is Wordpress met een forum uitbreiding een goede keuze. Er zijn genoeg hosting providers waar je dit kan onderbrengen, een beetje afhankelijk van het jaarlijks terugkerende budget. Bij de iets duurdere is Antagonist al jaren een goede hosting provider.

Wordpress is op zichzelf veilig. Zolang er alleen gerenommeerde uitbreidingen worden toegevoegd is de veiligheid goed te overzien. De overige beveiliging wordt aan de entree van de website (in htaccess) geregeld, niet in Wordpress zelf.
 
Laatst bewerkt:
Heren bedankt. voor alle reacies.

was zelf even druk maar heb natuurlijk wel alle berichten gelezen. dus daarom dit bericht.

Stand van zaken:
Zelf had ik al eens in Wordpress iets gemaakt, maar omdat ik er een form er bij wil hebben zat ik naar een andere richting te zoeken.
Heb al een klein opzetje gemaakt (site) in Wordpress .
Voor voorlopig staat de basis. ga kijken of dit wat leuks gaat worden en uitbouwen. template ben ik nog niet uit en is verder nog niet gedeeld.

Hier kijkje achter de schermen.
en tips steeds welkom
https://wordpress.com/view/starridersholland.wordpress.com
 
Alleen de heren bedanken?? ;) :shocked:

Maar goed, linkje wat je gegeven hebt is niet goed. Dat moet https://starridersholland.wordpress.com/ zijn.

(ik zie al wel veel foutjes, zoals type en grammaticafouten. Misschien eens nalopen)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het met @kenikavanbis eens, ook ik zou kiezen voor een optie die CMS biedt, veel makkelijker onderhouden zo'n control-panel, met name als je er geen ervaring mee hebt.
O.a. Strato en Jimdo bieden dat ,aar of je die zou willen is een 2e...
 
Alleen de heren bedanken?? ;) :shocked:

Maar goed, linkje wat je gegeven hebt is niet goed. Dat moet https://starridersholland.wordpress.com/ zijn.

(ik zie al wel veel foutjes, zoals type en grammaticafouten. Misschien eens nalopen)

Sorry jij ook natuurlijk... en de fout gelijk gezien ,....topper .
grammaticafouten??? uhhh ja.??@#@#$ is maar een test opzet kijken wat de tamplate allemaal in zich heeft.
 
Ik ben het met @kenikavanbis eens, ook ik zou kiezen voor een optie die CMS biedt, veel makkelijker onderhouden zo'n control-panel
Wordpress is een cms! Officicieel is het eigenlijk een blog maar het wordt probleemloos als cms gebruikt.
De backend van Wordpress (je noemt het een control-panel) is gebruikersvriendelijk en wordt op veel websites gebruikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan