Problemen Thunderbird mbt

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Berichten
2.477
Office versie
WordPerfect Office 2021
Sinds een paar maanden heb ik problemen met Thunderbird, waar ik al zeer lang met veel plezier gebruik van maak met de vele accounts die ik heb.
Ik maak veel gebruik van aol.com. Werkte onder thunderbird perfect. Helaas ontstaat er nu een irritatie. Bij het bladeren/scrollen door de mappen krijg ik vaak dit te zien:
aanmelden account.JPG

Welke ik van de drie opties kies maakt niets uit, ik kan gewoon doorwerken en bladeren en de files die nog niet gesynchroniseerd zijn via imap, worden dan gewoon gesynchroniseerd.
Dan vraag ik me af waar die melding vandaan komt.
Ik had al eens gedacht aan de provider, Ziggo. Maar als ik op het werk ben, bij vrienden of waar dan ook, gebeurt het zelfde. Ik heb AOL benaderd, die weten van niets en Thunderbird (mozilla) is afhankelijk wie het oppikt.

Dus dan nog hier proberen.
Ik zou zelfs een filmpje willen maken van wat gebeurt. Zal moeilijk zijn ivm gegevens die allemaal voorbijkomen die niet in de publieke ruimte moeten belanden.

Ik hoor wel (of niet) wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Oh ja, de autenticatiemethode was "normaal wachtwoord" werd plots omgezet on OAuth2. Omdat ik dacht dat de problemen daar mee te maken hadden ben ik weer terug gegaan naar het normale wachtwoord.
 
Laatst bewerkt:
Heb je wellicht iets aan dit artikel..?
Of misschien dit..?
Hier nog veel meer topics m.b.t. jouw probleem....
Gebruik hier zelf Thunderbird i.c.m. Gmail en een privé mailserver maar heb dit probleem nog nooit gehad....
 
Dat was veel leeswerk en ik moet bekennen dat ik niet alles begrepen heb.
Instellingen die voorbijgekomen zijn, die komen overeen met wat ik heb.
Als ik bij een AOL mail ben komt ook vaker de mededeling:
server offline.JPG
Dit venstertje sluiten of negeren en het gaat gewoon verder tot mededeling in #1 weer verschijnt. ESC en dan kun je daar ook weer mee verder.
 
Gebruik je buiten AOL ook nog andere mail, Gmail of Hotmail o.i.d...?
Zo ja, doet dit probleem zich daar ook voor ?
Probeer anders eens een andere mail-client om te proberen of dat zich dan ook voordoet..
Op die manier kun je tenminste vaststellen of het bij AOL zit of iets is in de mail-functie van Firefox..
 
Dat ik daar nog niet aan gedacht heb.
Ja ik gebruik ook andere email-providers. Yahoo, gmx en ziggo en die van het werk. Die leveren geen problemen op.
Welke free e-mail client zou ik dan kunnen gebruiken? Ik stoot bij op "problemen"
https://www.techradar.com/news/free-email-client
eM Client: slechts 2 accounts
Mailbird Lite: slechts 1 account
Hiri: krijg AOL niet geïnstalleerd
Thunderbird: Interface still a little cluttered. Laat MIJ dat nu van andere vinden....
Spike: ik kom nog niet verder dan de web versie

mvg

Rob
 
Thunderbird is ook van Mozilla, net als Firefox, èn is gratis.
Lijkt veel op het oude Live Mail maar wordt goed ge-update en door ontwikkeld..
Gebruik Thunderbird zelf al jaren, naar volle tevredenheid..
 
Ja, een van die anderen wilde ik alleen proberen of dat met die voor aol wel goed gaat. Ik vind thunderbird verder perfect en ben dat overzicht gewend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan