Outlook 2007 en Outlook op een nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

dijarome

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2019
Berichten
2
Goedemiddag,

Allereerst, ik ben een absolute nitwit op pc gebied, dus Jip- en Janneketaal is gewenst!!

Ik heb op mijn oude pc een Outlook 2007 programma staan, waarin al mijn zakelijke mail op binnenkomt.
Ik heb een nieuwe pc met een officepakket waar Outlook geeneens instaat, zal het waarschijnlijk nog aan moeten schaffen(???)
Wel kan ik via outlook.live.com mijn mail versturen, maar als ik dat test (even een mail naar mn Gmail account) lukt het versturen wél, het ontvangen níet. De mail wordt op de oude pc ontvangen.

Wat ik eigenlijk wil is het volgende:
* alle mail van de oude pc overzetten naar de nieuwe pc
* Met de nieuwe pc de mail kunnen versturen én kunnen ontvangen.

In het verleden kon ik het programma op de zaak koppelen aan het programma thuis en kreeg ik thuis op de laptop ook de mail binnen, mits het niet eerst op de zaak geopend was.

Waarschijnlijk is dit een wat warrig verhaal, maar wellicht dat iemand van jullie zegt 'Jóh meid, dat doe je even zus en zo' en het is gefixed...:rolleyes:
 
Hartelijk dank voor de antwoorden. De link op seniorweb had ik ook gevonden en daar kon ik al wel wat mee. Verder heb ik eerst het office pakket 365 aangeschaft (dat scheelde al een berg:eek: ) en daarna contact opgenomen met onze webhost en zij kon me een eind op weg helpen. Ik zat idd met de pop en imap instellingen te klooien. Ik heb gistermiddag een kleine 14000 mailtjes binnengekregen op de nieuwe pc, denk dat alles wat nog op de server stond doorgezet is, dus ik denk dat ik er vanuit mag gaan dat alle inkomende mail nu wel op de nieuwe staat....poah. De verzonden mail zal ik maar eens goed uitzoeken en verwijderen. De .pst file is te groot om zo over te zetten, die loopt shocking vast. Maar ik kan mailen, mail ontvangen en als ik iets terug moet zoeken staan mn oude pc-tje er nog gewoon.
Hartelijk dank voor het meedenken en als ik nog eens ergens niet uitkom, dan weet ik jullie te vinden!:thumb: :thumb: :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Zo zie je maar weer dat HELP inderdaad werkt. Goed gedaan namens allen zeg ik dan. Groet. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan