• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grafiek met inversie

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcVB

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
52
Hallo,
Is het mogelijk om een grafiek waar negatieve waarden (inversie) in een andere kleur weer te geven, nu zijn deze kolommen blanco en ik had ze graag in bv het rood gehad. Ooit heb ik zo'n grafiek gemaakt maar ik weet niet meer hoe ik het gedaan heb.
MarcVB
 

Bijlagen

  • Grafiek met inversie.xlsx
    10,3 KB · Weergaven: 31
Via F1 Help:
De weergave van negatieve getallen wijzigen




Opmerking: We willen u graag zo snel mogelijk de meest recente Help-inhoud in uw eigen taal bieden. Deze pagina is automatisch vertaald en kan grammaticale fouten of onnauwkeurigheden bevatten. Wij hopen dat deze inhoud nuttig voor u is. Kunt u ons onder aan deze pagina laten weten of de informatie nuttig voor u was? Hier is het Engelstalige artikel ter referentie.

U kunt negatieve getallen weergeven door het minteken of haakjes te gebruiken of door een rode kleur toe te passen (met of zonder haakjes).

1.Selecteer de cel of het bereik van cellen dat u wilt opmaken met een stijl voor negatieve getallen.
2.Druk op Ctrl+1 als u Windows gebruikt.

En dan moet je de kleur die je voor de positieve getallen had opnieuw instellen en als je dat gedaan hebt komt helaas.... pas de kleur instelling voor de negatieve waarden te voorschijn...
Zie printscreen en ik zal de xlsx ook uploaden.

negatieve-waarden-kleur-aanpassen.JPG

PS: Echt irritant dat dit soort zaken niet meteen er staan... dan blijkt F1 toch vaak wel de oplossing, niet altijd..
Ik vind het niet intuïtief dat er zomaar na het aanklikken van de kleur voor de positieve waarden... de keuze van de negatieve waarden dan pas zichtbaar wordt.... want de radio button voor die optie is wel al ingesteld/actief...
 

Bijlagen

  • Route99_edit_Grafiek met inversie.xlsx
    11,9 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan