Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Quote

Weergeven resultaten 1 tot 15 van 15

Onderwerp: Windows 10 geen minidump na bsod

  1. #1
    Senior Member damnsharp's avatar
    Geregistreerd
    6 januari 2012
    Locatie
    Oss
    Afstand tot server
    ±64 km
    Vraag is niet opgelost

    Windows 10 geen minidump na bsod

    Goedemorgen,
    Bij een HP laptop met Windows 10 is regelmatig een bluescreen maar er wordt geen minidump opgeslagen.
    Ondanks dat de vinkjes bij geavanceerde systeeminstellingen, opstart instellingen, op standaard instellingen staan.

    Tips welkom! :-)

  2. #2
    Giga Honourable Senior Member manamana's avatar
    Geregistreerd
    30 augustus 2011
    Locatie
    Venray, mooiste van Nederland
    Heel vaak wordt zo’n blauw scherm veroorzaakt door gebrekkig of onvoldoende geheugen of door een corrupt of onvolkomen stuurprogramma (zie ook vraag 11). Of misschien heb je recent hardware toegevoegd of gewijzigd en gaat daarbij iets fout. Probeer in dit laatste geval, indien mogelijk, de pc te gebruiken zonder die hardware...... Lees verder via de link, ongeveer in het midden.... Succes weer. (klik hier)


  3. #3
    Tera Honourable Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2005
    In een BSOD staat de foutcode en ook vaak het bestand wat het veroorzaakt, welke zijn dat?
    We zijn niet helderziend en glazen bollen zijn erg zeldzaam, geef ons informatie a.u.b., gebruik Speccy
    https://www.piriform.com/speccy/download

    https://www.piriform.com/docs/speccy...ile-to-the-web

  4. #4
    Senior Member damnsharp's avatar
    Geregistreerd
    6 januari 2012
    Locatie
    Oss
    Afstand tot server
    ±64 km
    Bedankt voor reageren! :-)

    @manamana het gaat om een HP laptop die een jaar oud is. Heb al volledige HP test vanuit BIOS gedaan maar niets te vinden. Ook alle updates van drivers gedaan.
    Vind het vreemd dat er geen minidump wordt weggeschreven. Dan zou ik met bijvoorbeeld whocrashed software maar kunnen uitzoeken.
    De bluescreens geven "41 kernel power" of "page fault in nonpaged area" meldingen aan.

    Welke is of wat bedoel je met vraag 11?

    @langepier bsod melding zie bovenstaand.


    Weten jullie waarom Windows geen minidump maakt ook al is het wel met vinkjes aangegeven?

  5. #5
    Giga Senior
    Geregistreerd
    5 augustus 2017
    Tijd om eens met de winkel & over grantie te gaan praten?
    Leen anders ff een SSD en zet er een schone versie Windows op en kijk of het weer optreedt.
    Weer? Dan zeker naar de winkel terug als er hier intussen geen oplossing is gevonden.

  6. #6
    Senior Member damnsharp's avatar
    Geregistreerd
    6 januari 2012
    Locatie
    Oss
    Afstand tot server
    ±64 km
    @route99 tjsa dat is ook een idee, het loopt nu al weer een tijdje en een oplossing is nog niet in zicht.

    Zelf vermoed ik dat het aan driver of corrupte driver ligt.

  7. #7
    Giga Honourable Senior Member manamana's avatar
    Geregistreerd
    30 augustus 2011
    Locatie
    Venray, mooiste van Nederland
    Quote Origineel gepost door manamana Bekijk Bericht
    [FONT="]Heel vaak wordt zo’n blauw scherm veroorzaakt door gebrekkig of onvoldoende geheugen of door een corrupt of onvolkomen stuurprogramma (zie ook vraag 11). Of misschien heb je recent hardware toegevoegd of gewijzigd en gaat daarbij iets fout. Probeer in dit laatste geval, indien mogelijk, de pc te gebruiken zonder die hardware...... Lees verder via de link, ongeveer in het midden.... Succes weer. [/FONT][FONT="](klik hier)[/FONT]

    zie .11 op die pagina, gaat ook over drivers enz enz. Maar dat heb je al gedaan.

  8. #8
    Giga Senior Scrapheap's avatar
    Geregistreerd
    15 mei 2015
    Locatie
    Zeewolde
    Afstand tot server
    ±44 km
    De bluescreens geven "41 kernel power" of "page fault in nonpaged area" meldingen aan.
    De 1e foutmelding is een vrij "algemene", die kan overal betrekking op hebben, van een probleem met de voeding tot corrupt geheugen of een te warme videokaart......
    De 2e duidt op een geheugen-probleem alleen is het op basis van de melding niet duidelijk of het over Dram ( werkgeheugen ) of Vram ( videogeheugen ) gaat.

  9. #9
    Giga Senior
    Geregistreerd
    5 augustus 2017
    dus toch maar ff de hardware nalopen..:
    Memtest86 voor de RAM
    Crystaldisk info voor de SSD.

  10. #10
    Senior Member damnsharp's avatar
    Geregistreerd
    6 januari 2012
    Locatie
    Oss
    Afstand tot server
    ±64 km
    @manamana bedankt, ik ga toch nog even bij punt 11 kijken.

    @scrapheap ja lastig... zeker omdat ik geen minidumps heb.

    @route99 heb geheugen test vanuit Windows, HP bios tools en memtest86 gedaan maar was niets gevonden. Zal nog wel die SSD test doen, heb daar nog niet aan gedacht

  11. #11
    Giga Senior Scrapheap's avatar
    Geregistreerd
    15 mei 2015
    Locatie
    Zeewolde
    Afstand tot server
    ±44 km
    Controleer dan ook de firmware van de SSD, verouderde firmware kan deze meldingen ook veroorzaken ( zelf meermaals meegemaakt ).

  12. #12
    Senior Member damnsharp's avatar
    Geregistreerd
    6 januari 2012
    Locatie
    Oss
    Afstand tot server
    ±64 km
    @route99 SSD test met CrystalDisk gaf aan dat schijf prima is.

    @scrapheap hoe kan ik firmware SSD bekijken/upgraden? Geen idee ;-)

  13. #13
    Giga Senior Scrapheap's avatar
    Geregistreerd
    15 mei 2015
    Locatie
    Zeewolde
    Afstand tot server
    ±44 km
    Controleer via de firmware-tool van de fabrikant van de SSD ( de support-site )..

  14. #14
    Moderator dorado's avatar
    Geregistreerd
    19 september 2010
    Locatie
    aan de kust
    Kijk deze post onderaan ff na hoe je dumpbestanden op kan laten slaan.
    Laatst aangepast door dorado : 14 november 2019 om 06:55

  15. #15
    Senior Member damnsharp's avatar
    Geregistreerd
    6 januari 2012
    Locatie
    Oss
    Afstand tot server
    ±64 km
    Bedankt @scrapheap, ik zal via HP site of fabrikant SSD tool voor upgrade van firmware zoeken.

    @Dorado, dat zal ik ook doen wat je bij nucia.eu schrijft :-) Bedankt!

    Ik kom erop terug.

Berichtenregels

  • U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren