Windows 10 geen minidump na bsod

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
1.394
Goedemorgen,
Bij een HP laptop met Windows 10 is regelmatig een bluescreen maar er wordt geen minidump opgeslagen.
Ondanks dat de vinkjes bij geavanceerde systeeminstellingen, opstart instellingen, op standaard instellingen staan.

Tips welkom! :)
 
[FONT=&quot]Heel vaak wordt zo’n blauw scherm veroorzaakt door gebrekkig of onvoldoende geheugen of door een corrupt of onvolkomen stuurprogramma (zie ook vraag 11). Of misschien heb je recent hardware toegevoegd of gewijzigd en gaat daarbij iets fout. Probeer in dit laatste geval, indien mogelijk, de pc te gebruiken zonder die hardware...... Lees verder via de link, ongeveer in het midden.... Succes weer. [/FONT][FONT=&quot](klik hier)[/FONT][FONT=&quot]

[/FONT]
 
In een BSOD staat de foutcode en ook vaak het bestand wat het veroorzaakt, welke zijn dat?
 
Bedankt voor reageren! :thumb: :)

@manamana het gaat om een HP laptop die een jaar oud is. Heb al volledige HP test vanuit BIOS gedaan maar niets te vinden. Ook alle updates van drivers gedaan.
Vind het vreemd dat er geen minidump wordt weggeschreven. Dan zou ik met bijvoorbeeld whocrashed software maar kunnen uitzoeken.
De bluescreens geven "41 kernel power" of "page fault in nonpaged area" meldingen aan.

Welke is of wat bedoel je met vraag 11?

@langepier bsod melding zie bovenstaand.


Weten jullie waarom Windows geen minidump maakt ook al is het wel met vinkjes aangegeven?
 
Tijd om eens met de winkel & over grantie te gaan praten?
Leen anders ff een SSD en zet er een schone versie Windows op en kijk of het weer optreedt.
Weer? Dan zeker naar de winkel terug als er hier intussen geen oplossing is gevonden.
 
@route99 tjsa dat is ook een idee, het loopt nu al weer een tijdje en een oplossing is nog niet in zicht.

Zelf vermoed ik dat het aan driver of corrupte driver ligt.
 
[FONT="]Heel vaak wordt zo’n blauw scherm veroorzaakt door gebrekkig of onvoldoende geheugen of door een corrupt of onvolkomen stuurprogramma (zie ook vraag 11). Of misschien heb je recent hardware toegevoegd of gewijzigd en gaat daarbij iets fout. Probeer in dit laatste geval, indien mogelijk, de pc te gebruiken zonder die hardware...... Lees verder via de link, ongeveer in het midden.... Succes weer. [/FONT][/COLOR][FONT="](klik hier)[/FONT][FONT=&quot]

[/FONT]


zie .11 op die pagina, gaat ook over drivers enz enz. Maar dat heb je al gedaan. :confused:
 
De bluescreens geven "41 kernel power" of "page fault in nonpaged area" meldingen aan.
De 1e foutmelding is een vrij "algemene", die kan overal betrekking op hebben, van een probleem met de voeding tot corrupt geheugen of een te warme videokaart......
De 2e duidt op een geheugen-probleem alleen is het op basis van de melding niet duidelijk of het over Dram ( werkgeheugen ) of Vram ( videogeheugen ) gaat.
 
@manamana bedankt, ik ga toch nog even bij punt 11 kijken.

@scrapheap ja lastig... zeker omdat ik geen minidumps heb.

@route99 heb geheugen test vanuit Windows, HP bios tools en memtest86 gedaan maar was niets gevonden. Zal nog wel die SSD test doen, heb daar nog niet aan gedacht :)
 
Controleer dan ook de firmware van de SSD, verouderde firmware kan deze meldingen ook veroorzaken ( zelf meermaals meegemaakt ).:thumb:
 
@route99 SSD test met CrystalDisk gaf aan dat schijf prima is.

@scrapheap hoe kan ik firmware SSD bekijken/upgraden? Geen idee ;-)
 
Controleer via de firmware-tool van de fabrikant van de SSD ( de support-site )..
 
Kijk deze post onderaan ff na hoe je dumpbestanden op kan laten slaan.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt @scrapheap, ik zal via HP site of fabrikant SSD tool voor upgrade van firmware zoeken.

@Dorado, dat zal ik ook doen wat je bij nucia.eu schrijft :) Bedankt!

Ik kom erop terug.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan