nieuw emailadres tegelijk doorgeven aan instanties zoals belasting

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.695
Mijn zus heeft een ander emailadres:

Ze is slechtziend en nu vraagt ze of ze een nieuw emailadres tegelijk aan doorgeven aan meerdere instanties?

Kan dit?
 
Als die partijen aan zijn gesloten bij MijnOverheid, dan kan je bij DigiD het mailadres aanpassen.
 
Of... je stuurt een mail aan JEZELF met de mededeling
..een ander emailadres
en zet iedereen die dat moet weten in de zgn BCC.
De blinde CC, zie deze uitleg verder: https://www.seniorweb.nl/tip/tip-het-verschil-tussen-aan-cc-en-bcc

Op die manier weten de ontvangers van elkaar niet wie er deze mail gekregen heeft.

Als deze verzending vanaf het nieuwe mailadres gebeurt kan er geen verwarring over de afkomst van deze email ontstaan.
 
Of... je stuurt een mail aan JEZELF met de mededeling

en zet iedereen die dat moet weten in de zgn BCC.
De blinde CC, zie deze uitleg verder: https://www.seniorweb.nl/tip/tip-het-verschil-tussen-aan-cc-en-bcc

Op die manier weten de ontvangers van elkaar niet wie er deze mail gekregen heeft.

Als deze verzending vanaf het nieuwe mailadres gebeurt kan er geen verwarring over de afkomst van deze email ontstaan.

Heeft weinig nut. Vaak gaat zoiets via een no-reply adres. Voornamelijk geautomatiseerde mails, zoals facturen, betaalspecificaties etc.
En zo een no-reply adres wordt nooit gelezen. Vaak komt alles gewoon in een donker gat uit.

Het trucje werkt wel bij je vrienden en kennissen. Maar ik geef met de bureaucratie bij grote bedrijven weinig kans.
 
Heeft weinig nut. Vaak gaat zoiets via een no-reply adres
????
Wie stuurt er nu een mail naar een mail adres dat niet bestaat...:eek:
Ik neem aan dat de verzender echt wel weet waar de mail heen moet, anders was de vraag niet gesteld.
Ze vraagt imho nu vooral hoe dat tegelijk kan gebeuren:
n nu vraagt ze of ze een nieuw emailadres tegelijk aan doorgeven aan meerdere instanties?
 
Laatst bewerkt:
Dat zeg ik ook niet.

Veel grote instanties hebben niet zomaar een mailadres, maar een contactformulier.
En als ze je ooit hebben gemaild met een automatische mail, dan krijg je die vaak van no-reply@ binnen.

Als het om overheids, gemeentelijke of maatschappelijke instaties gaat, dan kan het prima via DigiD.
Om wat voor soort instanties gaat het?
 
Vraag me af of het gevraagde überhaupt zinvol is. Als je ergens inlogt kun je vaak heel snel via persoonlijke gegevens je e-mailadres aanpassen.
 
Uhhh .... dat hangt allemaal maar net af van de omstandigheden.
We hebben net zo een verandering gedaan voor iemand, deels kon het via het reeds genoemde DigID, zoals minimaal een deel van de vraag van de TS was, deels via andere websites, maar ook veel per email en een enkele per post.
 
Laatst bewerkt:
Bva dgid etc. bedankt

Bedankt voor alle hulp. We proberen het! :thumb:
 
We hebben net zo een verandering gedaan voor iemand, deels kon het via het reeds genoemde DigID, zoals minimaal een deel van de vraag van de TS was, deels via andere websites, maar ook veel per email en een enkele per post.
Dat is precies wat ik bedoel. Dat kunnen we nauwelijks nog tegelijk noemen.
 
Tegelijk per groep, voor de goede verstaander...... welcome in real life.... :love:
En de TS is blij.... so what else...:
Bedankt voor alle hulp. We proberen het!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan