Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 10 van 10

Onderwerp: Whatsapp op PC - Problemen met telefoonverbing

Senior Member
    Vraag is opgelost

Whatsapp op PC - Problemen met telefoonverbing

Ik heb problemen met Whatsapp op PC. Soms al bij opstarten krijg ik de melding dat mijn telefoon geen actieve internetverbinding heeft (terwijl hij die wel heeft). Als ik dan Whatsapp op mijn telefoon open, start Whatsapp op mijn PC wel op. Soms ook tijdens een Whatsapp-sessie op mijn PC krijg ik de melding dat mijn telefoon geen actieve internetverbinding heeft en kan ik Whatsapp op mij PC niet meer gebruiken. Heeft iemand een oplossing?

Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  Knipsel1.PNG
Bekeken: 8
Grootte:  9,3 KB

Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  Knipsel2.JPG
Bekeken: 3
Grootte:  15,0 KB

Giga Senior Scrapheap's avatar
    Afstand tot server
    ±44 km
    Je moet je telefoon via WiFi verbinden met hetzelfde netwerk als waarmee de pc verbonden is.
    De telefoon heeft internetverbinding via het 4G netwerk, dat is een mobiel netwerk en daarop is jouw pc niet aangesloten.
    Whatsapp op de pc werkt alleen als zowel pc als telefoon verbonden zijn met hetzelfde netwerk.

Senior Member
    Bedankt voor je reactie, Zowel mijn PC als telefoon hebben via wifi contact met hetzelfde netwerk. Dus daar kan het niet aan liggen.

Giga Senior PHP4U's avatar
    Valt de WiFi verbinding niet weg op je telefoon, als je opeens geen verbinding hebt? Het werkt hier vooral alleen als WhatsApp open staat, of als hij aan de lader ligt.

Senior Member
    Nee, het ligt ook niet aan wegvallende wifi. Bij mij werkt Whatsapp op de PC normaliter ook als Whatsapp op de telefoon niet openstaat. Ik ben er inmiddels wel achter dat het probleem alleen optreedt als de telefoon (iPhone) in de 'slaapstand' staat (dus als er 'schuif om te ontgrendelen' onderaan het scherm staat.

Giga Senior Scrapheap's avatar
    Afstand tot server
    ±44 km
    In dat geval wordt de WiFi dus uitgeschakeld...

Senior Member
    OK. Bedankt.

Tijdens WhatsApp via PC op de iPhone: Instellingen >> Beeldscherm en helderheid >> Automatisch slot >> op Nooit zetten.
    met vriendelijke groet, iEscape

Senior Member
    Bedankt voor de tip. Op mijn ouwe iPhone 4 stond de optie 'Automatisch slot' niet onder 'Beeldscherm en helderheid' maar onder 'Algemeen'. Eerst kon ik deze optie niet gebruiken. Toen zag ik daaronder een opmerking staan dat in de energiebesparingsmodus (die ik gebruikte) het slot automatisch op 30 seconden wordt gezet. Na het uitzetten van de energiebesparingsmodus kon ik 'Automatisch slot' wel op Nooit zetten
    Laatst aangepast door pdka : 9 november 2019 om 22:22

Quote Origineel gepost door pdka Bekijk Bericht
    Op mijn ouwe iPhone 4 stond de optie 'Automatisch slot' niet onder 'Beeldscherm en helderheid' maar onder 'Algemeen'.
    Dat klopt, daarom is het van belang om in het start post zo veek mogelijk info te leveren.

Goed om te horen dat het wel gelukt is.
    met vriendelijke groet, iEscape

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners