Whatsapp op PC - Problemen met telefoonverbing

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdka

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2002
Berichten
252
Ik heb problemen met Whatsapp op PC. Soms al bij opstarten krijg ik de melding dat mijn telefoon geen actieve internetverbinding heeft (terwijl hij die wel heeft). Als ik dan Whatsapp op mijn telefoon open, start Whatsapp op mijn PC wel op. Soms ook tijdens een Whatsapp-sessie op mijn PC krijg ik de melding dat mijn telefoon geen actieve internetverbinding heeft en kan ik Whatsapp op mij PC niet meer gebruiken. Heeft iemand een oplossing?

Knipsel1.PNG

Knipsel2.JPG
 
Je moet je telefoon via WiFi verbinden met hetzelfde netwerk als waarmee de pc verbonden is.
De telefoon heeft internetverbinding via het 4G netwerk, dat is een mobiel netwerk en daarop is jouw pc niet aangesloten.
Whatsapp op de pc werkt alleen als zowel pc als telefoon verbonden zijn met hetzelfde netwerk.
 
Bedankt voor je reactie, Zowel mijn PC als telefoon hebben via wifi contact met hetzelfde netwerk. Dus daar kan het niet aan liggen.
 
Valt de WiFi verbinding niet weg op je telefoon, als je opeens geen verbinding hebt? Het werkt hier vooral alleen als WhatsApp open staat, of als hij aan de lader ligt.
 
Nee, het ligt ook niet aan wegvallende wifi. Bij mij werkt Whatsapp op de PC normaliter ook als Whatsapp op de telefoon niet openstaat. Ik ben er inmiddels wel achter dat het probleem alleen optreedt als de telefoon (iPhone) in de 'slaapstand' staat (dus als er 'schuif om te ontgrendelen' onderaan het scherm staat.
 
Tijdens WhatsApp via PC op de iPhone: Instellingen >> Beeldscherm en helderheid >> Automatisch slot >> op Nooit zetten.
 
Bedankt voor de tip. Op mijn ouwe iPhone 4 stond de optie 'Automatisch slot' niet onder 'Beeldscherm en helderheid' maar onder 'Algemeen'. Eerst kon ik deze optie niet gebruiken. Toen zag ik daaronder een opmerking staan dat in de energiebesparingsmodus (die ik gebruikte) het slot automatisch op 30 seconden wordt gezet. Na het uitzetten van de energiebesparingsmodus kon ik 'Automatisch slot' wel op Nooit zetten
 
Laatst bewerkt:
Op mijn ouwe iPhone 4 stond de optie 'Automatisch slot' niet onder 'Beeldscherm en helderheid' maar onder 'Algemeen'.
Dat klopt, daarom is het van belang om in het start post zo veek mogelijk info te leveren.

Goed om te horen dat het wel gelukt is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan