Firefox Irritatie: "U Moet Zich Aanmelden Bij Dit Netwerk Om Toegang Te Krijgen..."

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lupus

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Berichten
300
Er heerst bij ons een lichte irritatie omtrent Firefox... Sinds we een nieuwe versie hebben draaien én ook een nieuw modem (Ziggo Connect Box) hebben. Verschijnt er na het openen van de browser een balk bovenin het venster... "U moet zich aanmelden bij dit netwerk om toegang te krijgen tot het Internet"

En dat dus terwijl de browser de Google pagina al geladen heeft...:rolleyes: We hebben dus al verbinding via het modem en kunnen dus gewoon het net op... Kwestie van op het kruisje klikken naast die melding, et voilà! Internet... Kan ik deze steeds terugkerende totáál overbodige melding ergens uitzetten binnen Firefox?

Ik vind namelijk zeer weinig tot géén info over deze zogenaamd nieuwe toepassin van "het netwerk".

Greetz!
 
Inderdaad komen op internet twee zaken naar voren Firewall en about:config Denk eraan dat je altijd systeemherstelpunten en systeemkopieën maakt!
 
Eigenlijk moet er gewoon helemaal niks naar boven of voren komen; A Firefox moet zich niet bemoeien à la windows of Google met mijn systeem en B gewoon braaf doen wat het altijd deed zonder gemek: pagina's weergeven, klaar. Ik als syteemleek moet niks hoeven aan te passen, punt... Ze willen zich allemaal voorstaan zo intuïtief te zijn? Waarom moet ik dan dit en dat en zus en zo? :rolleyes::mad:
 
Dat ligt eerder aan je modem/Ziggo dan aan Firefox.
Het is namelijk geen Firefox melding.
Dus... even contact opnemen met Ziggo.

Tardis
 
Hey... Die is nieuw...! Ziggo stuurt die melding?? Eh, ik raak hier grondig verward door... Ik weet vrij veel, maar dit niet... Het was volgens Ziggo "Gewoon inprikken en klaar. Aan de instellingen hoef je niets te veranderen..." Het enige wat er bij zat is een modemwachtwoord en een wifisleutel...
 
Contact gehad met Ziggo... "??? Wij weten van niks! Misschien even Googelen? Wij zijn niet bekend met Firefox..." (!)
 
Van wie die melding komt hadden deelnemers mogelijk kunnen zien als je een screenshot had geplaatst. In feite weet je nu niets en gok je allemaal maar wat.

Contact gehad met Ziggo... "??? Wij weten van niks! Misschien even Googelen? Wij zijn niet bekend met Firefox..." (!)
Dat is toch de hele maatschappij! Weet je wel wat, zou je eens aan het werk moeten...!
 
IK heb op de melding geklikt en het komt inderdaad van Ziggo zelf af... Ik krijg een scherm dat ik het Modemwachtwoord in moet voeren...
Quel crotte de vache... Je prikt de connectbox in en je zit op het net... In het kader van "veilig" moet je dus een wachtwoord ingeven...

Ik ga kijken hoe ik dit permanent uitgezet krijg.

Greetz!
 
IK heb op de melding geklikt en het komt inderdaad van Ziggo zelf af... Ik krijg een scherm dat ik het Modemwachtwoord in moet voeren...
Quel crotte de vache... Je prikt de connectbox in en je zit op het net... In het kader van "veilig" moet je dus een wachtwoord ingeven...
Beide beweringen kloppen dus. Je prikt het modem erin en je zit op het net want je kan naar Google browsen. Om veiligheidsredenen verander je zelf het modemwachtwoord, dan ben jij de enige die het wachtwoord kent.

Bij elke WiFi router (niet afhankelijk van routermerk of provider of browser) moet een wachtwoord worden ingesteld om te voorkomen dat onbekenden via WiFi je router in kunnen. Normaliter stuurt Ziggo een email waarin dit staat.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan