foto openen op macair Catalina

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kosjka

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2001
Berichten
100
Ik heb een macair, met Catalina erop.


Nu had ik vandaag ineens dat ik foto's niet meer kan openen.
Ik krijg een melding dat de foto niet geopend kan worden.

En ik heb geen idee waarom.
Het opent niet in voorvertoning of image programma.

Iemand een idee hoe ik toegang regel tot mijn cloud foto's?

Het lijkt een groter probleem te zijn; ik kan ook geen bestanden mer verplaatsen op mijn mac.
Moet er iets met de finder wellicht?

Zelf heb ik het idee dat ik in privacy tabblad oner Beveiliging en Privacy iets moet gaan toevoegen, maar ik weet niet hoe.
 

Bijlagen

  • foutmelding.png
    foutmelding.png
    20 KB · Weergaven: 58
Laatst bewerkt:
Ging gisteren nog wel goed?
Iets gewijzigd?
Probeer met back-up Time Machine terugzetten.
 
mijn laatste backup is van te lang geleden. En ja, ik zou dat vaker moeten doen :)
 
Ik ben me nooit bewust wanneer dingen goed gaan. Alleen wanneer ze anders gaan dan verwacht dus ik ga ervan uit dat het gisteren allemaal nog normaal functioneerde.
Wel heb ik een week geleden ofzo wat lopen klooien omdat de wacom tablet het niet deed vanwege een verouderde software.
Daardoor heb ik wel een en ander gedaan in die tabs bij Beveiliging en privacy, maar wat?
Ik dacht dat ik misschien de finder uit het tabblad privacy en onderdeel foto's heb gedonderd, ik sluit niks uit, maar weet het niet.

Dus misschien is het oke wanneer ik erachter kan komen hoe ik de finder (of een andere app) in dat tabblad kan krijgen. Google heeft me het antwoord niet kunnen geven (oftewel, ik heb de juiste vraag niet kunnen stellen voor eenduidig antwoord), dus ik hoop dat hier iemand me kan helpen.
 
Wel heb ik een week geleden ofzo wat lopen klooien omdat de wacom tablet het niet deed vanwege een verouderde software.
Daardoor heb ik wel een en ander gedaan in die tabs bij Beveiliging en privacy, maar wat?
Ik dacht dat ik misschien de finder uit het tabblad privacy en onderdeel foto's heb gedonderd, ik sluit niks uit, maar weet het niet.
Zitten klooien met een computer (macOS en/of Windows OS) kan en mag in principe wel, MAAR schrijft dan op voor jezelf wat je allemaal hebt gedaan. Zo kunt je dan weer terugzetten wat je hebt gewijzigd.

Bedoel je dit: Beveiliging & Privacy >> open het Hangslot >> klik op (linkerkolom) Toegankelijkheid of Volledige schijftoegang >> klik op het tabblad Privacy >> toevoegen Finder of Foto’s? (ik weet het niet).
 
Beveiliging & Privacy >> open het Hangslot >> klik op (linkerkolom) Toegankelijkheid of Volledige schijftoegang >> klik op het tabblad Privacy >> toevoegen Finder of Foto’s?

Bijvoorbeeld in die, maar ook in Foto's (aan de linkerkant). Daar staat bij mij alleen de terminal, maar misschien moet de finder daar ook getoond worden?
 
Hoe je Finder moet toevoegen weet ik niet.
Om een programma zoals Foto’s toe te voegen:
Open het Hangslot >> vervolgens jouw wachtwoord invullen >> klik op OK >> dan wordt Finder geopend >> scroll vervolgens naar Foto’s.
 
Dan zou ik de finder ergens moeten vinden in Finder en dat lijkt onlogisch :)
 
oke, ik krijg de foto's nu weer open, dus dat was voldoende neem ik aan.

Dank voor de ondersteuning!
 
oke, ik krijg de foto's nu weer open, dus dat was voldoende neem ik aan.
Ja, jow probleem is opgelost, Foto's kunt je weer gebruiken.

Schrijft in het vervolgd als je iets wijzigt, of maakt een screenshot hoe het was en hoe het is, dat vereenvoudig het herstellen.
En koppel jouw Time Machine aan jouw MacBook Air.

Graag gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan