Waarden controleren - Dubbele verwijderen (beiden)

Status
Niet open voor verdere reacties.

SHoekstra

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2018
Berichten
13
Goedemiddag,

Ik heb een Excel bestand waarin ik twee exports wil kopiëren/plakken (lijst 1 - Lijst 2) met als doel om de dubbele waarden te verwijderen (combi van 4 kolommen moet overeenkomen) en de enkele waarden te laten staan.

Dubbele waarden opzoeken in een enkele cel en dan één hier van te verwijderen lukt mij maar nu wil ik dat beide waarden die gelijk (in vier cellen) zijn verwijderd worden. Kan iemand mij hiermee helpen?

Ik ben mij er van bewust dat dit ook met formules mogelijk is maar om het meer "foolproof" te maken wil ik VBA gebruiken, daarnaast heb ik nog andere functies welke ik later wil toevoegen die ik al in VBA heb.

Dank alvast voor de geboden hulp :)
 

Bijlagen

  • VB bestand.xlsx
    34,3 KB · Weergaven: 24
Dat is eigenlijk best simpel.
Neem een macro op:
1. Copy/paste Lijst2 onder tegen Lijst1
2. Selecteer de gecombineerde lijsten
3. Voer uit: Data \ Remove Duplicates (met alle 4 kolommen aangevinkt.)
4. En je hebt precies wat je wilde.......
 
Doet deze wat je voor ogen hebt?
Alleen range2 wordt gecontroleerd.
Range1 onderling wordt niet gecontroleerd maar zo heb ik je vraag stelling ook niet begrepen.
Code:
Sub RowCompare()
    Dim Range1 As Range, Range2 As Range
    Set Range1 = Range("B8:E14")
    Set Range2 = Range("K8:N14")

   For i = 1 To Range1.Rows.Count
    st1 = Join(Application.Transpose(Application.Transpose(Range1.Rows(i))), ",")
    
     For j = i To Range2.Rows.Count
      st2 = Join(Application.Transpose(Application.Transpose(Range2.Rows(j))), ",")
       If st1 = st2 Then
        Range2.Cells(j, 1).Resize(, 4).ClearContents
      End If
     Next j
     
   Next i
End Sub
 
Laatst bewerkt:
@Pasan Bedankt! Hiermee kan ik uit de voeten en kan ik van maken wat ik nodig heb.

@Piet Hiermee worden de duplicaten niet geheel verwijderd maar blijft er een record staan. Ik wil beide duplicaten verwijderd hebben.

Gemarkeerd als opgelost :) Dank u!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan