Hoe werkt Canon printer scanner Finepix MG 5250

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
965
Ik heb een Canon MG 5250 printer/scanner die ik alleen incidenteel gebruik als scanner en al jaren niet meer als printer (heb het ding altijd een inktzuipende ramp gevonden). Nu wil ik een kleurenfoto vanaf mijn pc laten printen. Krijg de melding dat de inkt waarschijnlijk op is (en dat komt mogelijk door het spoelen van de koppen bij het opstarten want ze zaten vol). Ik heb geen handleiding meer en geen zin om de handleiding op internet verder door te worstelen (1083 pagina's!). Kan iemand mij simpel uitleggen hoe ik het geheugen leeg krijg en hoe ik de cartridges vervang (want ik vond nog een setje in de kast)?
 
De eerste twee links brachten helderheid op twee punten. Het derde punt - het ram clearen/deleten/erasen - is lastiger te vinden, maar ik hoop een oplossing te hebben gevonden in hetzelfde probleem bij een ander type Canon. Apparaat aanzetten- weer uitzetten- stekker uit de voeding- 5 minuten wachten- weer de aan/uit-knop indrukken om restspanning kwijt te raken- stekker weer in het stopcontact- aanzetten. Omslachtig, maar dat ga ik morgen proberen. Kom er op terug.
 
Het werkte jammer genoeg niet met deze Canon. Alles staat nog in het geheugen. En nog steeds niet gevonden hoe je dat delete. Heb de foto's die ik wilde geprint, maar het lijkt, zelfs in hoogste foto-kwaliteit, in de verste verte niet op wat ik op mijn scherm zie. O.a. paarse gloed over alles. Voor mijn doel nog bruikbaar, maar feitelijk heb je weinig aan zo'n printer. In ieder geval dank voor de tips.
 
In een enkel geval loont het echt om in kleur bijv foto's thuis mooi af te drukken.
Mijn besluit ruim 25 j geleden...ga voor die paar mooie kostenplaatje te naar de foto shop oid.
Pas nog gedaan, 4 mooie foto's ca 10 euro.
Ze deed er nog gratis een klein beetje editing bij en ik was weer heel blij.
Voor z/w heb ik een hele mooie Brother MFC staan, die wordt super veel gebruikt.
 
Inderdaad is de foto shop de beste oplossing. Als je zo'n inktjetprinter zelden gebruikt ben je uiteindelijk duurder uit omdat de koppen met inkt worden doorgespoeld. Verdienmodel heet dat. in ieder geval dank voor de support.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan