Macro - Excel spreadsheet splitsen in meerdere Excel bestanden obv kolomwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Excellance

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2019
Berichten
2
Hallo,

Ik heb een grote database van bedrijven en werknemers die ik in één groot overzicht (1 Excel tabblad) uit onze software kan halen. Graag zou ik dit willen opsplitsen in een apart Excel bestand per bedrijf en deze op te slaan een map op onze server. Het zou ideaal zijn als de bestandsnamen het bedrijfsnummer en de naam van de organisatie kunnen bevatten, dus de gegevens uit kolom B en C uit de dummy file.

Het originele bestand omvat ongeveer 60.000 regels (werknemers) en 5.000 bedrijven. De kolommen blijven hetzelfde en mogen allemaal mee worden genomen in de splitsing per bedrijf.

Is er een Macro voor om dit automatisch te laten lopen?

Vriendelijke groet,
Jaap
 

Bijlagen

  • dummyfile.xlsx
    11,5 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Beste snb,

Hartelijk dank voor je reactie.

Hoe kan ik dit het beste in een Macro verwerken?
Mijn vraag is eigenlijk precies dezelfde als in deze thread:
https://www.helpmij.nl/forum/showth...jst-te-splitsen-naar-meerdere-Excel-bestanden

Alleen in plaats van dat de gegevens in een apart tabblad geplaatst worden, zou ik graag willen dat deze in een apart Excel bestand komen en deze gelijk opgeslagen worden met bedrijfsnummer en bedrijfsnaam vermeld in de bestandsnaam.
Eigenlijk precies zoals in deze thread: https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/945065-Excel-file-splitsen-met-Macro

Omdat ik totaal niets begrijp van de VBA taal kan ik de 'voorgekauwde' macro niet eens ombouwen zodat deze werkt op mijn spreadsheet :)

Groet,
Jaap
 
Autofilter gebruik je gewoon met de hand/muis/toetsenbord.

Elke vraag die lijkt op jouw vraag wordt door deskundigen standaard beantwoord met: moet je niet willen, moet je niet doen.
Gelijksoortige gegevens houd je in 1 werkblad in Excel, zoals in een databaseprogramma in 1 tabel.

Het is dus maar goed dat je niets van VBA begrijpt.
Om de integriteit van je gegevens te waarborgen zou ik het ook maar zo laten.

Overigens is het gebruik van VBA zonder kennis van VBA sowieso een doodzonde.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan