query is beschadigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
Hallo,

Als ik mijn project laat lopen en ik kom op volgende lijn:

DoCmd.RunSQL "UPDATE DATA SET DATA.geattesteerd = 'EXTRA' WHERE DATA.geattesteerd='00EXTRA';"

krijg is als foutmelding:

Fout 3340 "de query is beschadigd"

Kom ik aan de volgende lijn:

DoCmd.RunSQL "UPDATE Fiche SET Fiche.MAXAANT = 18, Fiche.teller=1, Fiche.F_item='C', Fiche.ERKDAT = DateSerial(Year(Date()) + 1, 1, 1) WHERE (((Fiche.ERKDAT)<Date()) AND ((([Fiche.F_item])) like'fa*'));"

Zelfde probleem..

Ik gebruikte een oudere backup van data omdat ik dacht dat een tabel beschadigd was maar, zelfde probleem

Wat is er aan de hand?
Bedankt
JP
 
Hangt toch van de versie af?
Heb je de db al eens gecompileerd? Meestal hebben dit soort fouten weinig te maken met de feitelijke foutmelding, en zit er ergens anders iets fout. En doet je query het weer als je dat andere probleem oplost. Probeer ook eens een 'normale' bijwerkquery te maken, dus rechtstreeks in het Query venster. En kijk wat die doet.
 
Toch kan het geen kwaad om eerst naar minder drastische maatregelen te kijken. Maar wij zijn natuurlijk niet allemaal zo helderziend (of bijziend) als Tardis, die nu al weet wat de oorzaak is...
 
Kwestie van logica, gezond boerenverstand en begrijpend lezen.
Niet bepaald jouw kernkwaliteiten OctaFish.


Tardis
 
Gezellig weer. Zenuwachtig ergens voor. Hou het toch eens fatsoenlijk.
 
Ach, ik weet wie het zegt. En daar wil ik het dan graag bij laten :).
 
ik lees intussen:

Office 2010: Beschrijving van de beveiligingsupdate voor Outlook 2010: 12 november 2019 (KB4484127)
Office 2013: Beschrijving van de beveiligingsupdate voor Outlook 2013: 12 november 2019 (KB4484119)
Office 2016: Beschrijving van de beveiligingsupdate voor Outlook 2016: 12 november 2019 (KB4484113)
Office 2016: 12 november 2019, update voor Office 2016 (KB3085368)

dus de updates met die code (afhankelijk van je office-versie) verwijderen en klaar ik Kees

JP
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan