Data in verschillende tabbladen aan elkaar linken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Berichten
649
Ik heb een sheet met een tabblad (Moeder) met daarin in kolom C een nummer; zeg maar zoeknummer. Dat nummer komt soms ook voor in de twee andere tabbladen en dan altijd in dezelfde kolom (B in dit geval). Indien dat het geval is moet die gehele rij worden opgehaald en in de rij worden geplakt van het Moeder-tabblad achter in de rij van het zoeknummer.

Ik heb hier een macrootje van gemaakt, maar dat werkt niet goed:

- Ik weet niet wat ik moet doen als hij niets vindt, dan dus foutmelding. Wel opgelost met On Error Resume Next, maar niet netjes.
- Als hij wel wat vindt (i=13) dan plakt hij slechts de inhoud van één cel, terwijl de gehele rij (of in dit geval kolom A, B en C) moet worden overgehaald.
- Hij blijft steeds dezelfde inhoud wegschrijven als hij eenmaal wat gevonden heeft.
[/LIST]

In bijgevoegd bestand heb ik het bovenstaande geïllustreerd. In rij 13 van de tab 'Moeder' staat wat er moet gebeuren (dus handmatig gedaan). In de volgende rijen staat wat er mis gaat. Dat komt natuurlijk door: 'Gevonden = Range("A2:C2")', maar ik weet niet hoe dit om te buigen.

Iemand een idee hoe de macro juist te laten werken en liefst zo snel mogelijk, want het gaat in de praktijk om enkel duizenden rijen.
 

Bijlagen

  • testdocument.xlsm
    20 KB · Weergaven: 15
Ik zou 1 tabje met zoekdata maken. Maar goed
Code:
Sub VenA()
  With Sheets("Moeder")
    ar = .Cells(1).CurrentRegion.Resize(, 7)
    For Each sh In Sheets
      If sh.Name <> .Name Then
        ar1 = sh.Cells(1).CurrentRegion
        For j = 2 To UBound(ar1)
          For jj = 2 To UBound(ar)
            If ar1(j, 3) = ar(jj, 2) Then
              ar(jj, 5) = ar1(j, 1)
              ar(jj, 6) = ar1(j, 2)
              ar(jj, 7) = sh.Name
              Exit For
            End If
          Next jj
        Next j
      End If
    Next sh
    .Cells(1).CurrentRegion.Resize(, 7) = ar
  End With
End Sub
 
Dank je wel VenA. Dit is precies wat ik nodig heb: het werkt perfect.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan