Google My Maps, geen toegang meer tot mijn kaarten...

Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
719
Ik heb een aantal Google maps kaarten onder beheer (op een site gepubliceerd) via mijn google account. Nu ik iets wil wijzigen in zo'n kaart beweert Maps plotseling dat ik helemaal géén kaarten heb.....De door mij gemaakte kaarten zie ik wel gewoon maar ik krijg er helemaal geen toegang toe. Een Windows of Google update-mankementje ofzo???
 
Kan je dit mogelijk met screenshots verduidelijken? Hoe voeg je die kaarten toe aan een website? Via de Google JS Maps API?
Heb je een voorbeeld?
 
Screenshotjes hebben niet zoveel zin, zou niet weten waarvan... De kaarten staan al jaren op de site en werden af en toe door mij bijgewerkt. Maar ook zónder publicatie op een site kun je altijd voor je zelf kaarten maken en beheren. De site heeft daar dus weinig mee te maken. Toegang tot de kaarten was vanuit mijn google account altijd probleemloos. Als je ingelogd bent in je google account kun je de door jou gemaakte kaarten ook terugvinden in je Drive waarvandaan je ze direct kunt bewerken. Nu verschijnt overal waar ik langs diverse wegen zoek ineens "Je hebt geen kaarten" Ik kan wél gewoon een nieuwe kaart maken maar dat is de bedoeling niet.... Het moet ergens in de afgelopen paar maanden gebeurd zijn, mijn laatste bewerking was een paar maanden geleden.
 
Ik denk eerder dat het iets bij Google is? Heb je hun al gecontacteerd??
 
Ik denk eerder dat het iets bij Google is? Heb je hun al gecontacteerd??

Dat denk ik ook ja, de manier waarop je kaarten kon maken en bewerken is in de loop der jaren al een aantal keren veranderd. Heel handig, het was iedere keer weer een nieuwe speurtocht om te ontdekken hóe dat dan moest. ... maar tot nu toe kon ik er uiteindelijk wel altijd toegang toe krijgen (vandaar dat ik hierboven zei 'probleemloos' ;) . Nu niet meer dus. Ja, ik heb zojuist ook via een Google forum mijn vraag gesteld. Maar alleen dat al is een hele klus om daar de weg te vinden, in het Engels bovendien. Ik ben benieuwd of ik er verder mee kom.
 
Gebruik je soms de lite versie van maps?
 
Laatst bewerkt:
Gebruik je soms de lite versie van maps?

Geen idee of er verschillende versies bestaan. Ik heb daar in het verleden nooit iets van gemerkt.. Je bewerkt gewoon direct online de kaart die je ooit gemaakt hebt. Inloggen op je Google account, kaartjes openen (tegenwoordig horen ze in je Drive te staan) en bewerken. Het bewerken is/was op zich altijd een fluitje van een cent. Maar dan moet je je kaartjes wél kunnen terugvinden..... Als ik eventueel een nieuw kaartje wil maken dan kan dat zo te zien nog altijd volgens hetzelfde principe. Dus daar zit het probleem ook niet. Alleen maar dat de oude kaartjes plotseling foetsie zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog wel een paar linkjes waar je misschien iets mee kunt. Heb je meerdere accounts soms?

https://support.google.com/maps/answer/6029919?hl=nl&ref_topic=7001233

De link hierboven geeft alleen wat meer algemene informatie, staat eigenlijk niets nieuws voor mij.
Maarrrrrrr: Het lijkt er sterk op dat het een rare tijdelijke storing is geweest bij Google want de kaartjes zijn weer terug! Waar vanaf vanmorgen tot ver in de middag het scherm leeg bleef behalve dan met de hardnekkige mededeling "U heeft geen kaarten", staan ze nu plotseling weer netjes op een rij. Snappen? Nou nee........ Hoe dan ook, dank voor de moeite van het meedenken ;) , ik kan weer vooruit. Totdat Google de boel misschien weer eens op de schop gooit ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan