Nvidia Shield TV Pro (2019) niet bereikbaar in Netwerk maar wel zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vortigen

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2002
Berichten
139
Hallo beste mensen,

Het volgende probleem doet zich voor met mijn nieuwe Nvidia Shield TV Pro (2019) en mijn Desktop PC draaiend op Win10. Ik hoop dat ik in het juiste forum zit met mijn vraag.

Ik heb via Coolblue een tweedehands Nvidia Shield TV Pro kunnen kopen en alles werkt (Youtube, Netflix, Disney+ etc) BEHALVE dat ik de shield niet kan benaderen vanaf mijn desktop....
De Shield is zichtbaar in het netwerk maar wanneer ik dubbelklik dan is hij "niet bereikbaar". De details van de foutcode vertellen mij dat hij het netwerkpad niet kan vinden.
Nvidia Share had ik uiteraard aangezet op de Shield.

Bij het mounten van netwerk devices zag ik eerst mijn desktop PC wel en nu ineens niet meer. Wellicht is daar wat fout gegaan. Het gekke is dat de Desktop PC van mijn vrouw nu ineens zichtbaar is waar die daarvoor dat niet was. Huh?
De Shield is verbonden via het WiFi netwerk wat hier retesnel is (+- 200MB). De beide Desktops zijn bekabeld met internet verbonden (+- 250MB). Allemaal zelfde netwerk.

Heb ook het IP adres van de Shield in een browser getypt met \\ ervoor. Was een suggestie die ik op internet tegen kwam. Dus b.v. \\192.168.123.45 (fictief adres als voorbeeld) maar ook daar gebeurd er niks. Het tabblad blijft leeg en ik zie de browser zoeken.

Ik heb een instructie video gekeken maar dat gaat blijkbaar over het installeren van een Plex server. De stappen in de video heb ik gevolgd maar mijn shield blijft eeuwig hangen (heb zeker 15 minuten gewacht) op "Plex Media Server start voor de eerste keer op. Even geduld". En verder komt het niet. Moet de Shield herstarten om dat weg te krijgen.
(Nog geen ervaring met Plex of Kodi e.d. dus nog geen idee wat dat doet of voor mij kan betekenen)

Mijn probleem is in eerste instantie dus: Hoe krijg ik toegang tot de Shield via mijn Desktop PC?

Een eventuele Plex of Kodi server komt later wel ;)

Update 1: ondertussen bekabeld aangesloten, smb1 in win10 aangezet en de Shield een factory reset gegeven. Zonder resultaat. Sterker nog, de Shield is nu niet meer zichtbaar in het netwerk als device maar alleen als media apparaat oid. Kan ik niks mee doen dan alleen de eigenschappen bekijken. De beide desktops zijn nu ook ineens niet meer zichtbaar.

Update 2:Onverwacht Opgelost!! Tijdens het zoeken naar antwoorden op het internet heb ik de "eerste keer dat uw Plex Server start - Even geduld aub" message gewoon laten lopen. En na wat ongeveer een 25 a 30 minuten geweest moet zijn verscheen ineens het bericht op de Shield "Gelukt! Uw Plex server is geconfigureerd en klaar voor gebruik" of woorden van die strekking.

En toen kon ik dus de Plex Server op mijn Desktop PC selecteren als locatie en de daar aanwezige films gewoon afspelen op mijn Shield :)

Trouwens, Windows ziet de shield nog steeds niet in mijn netwerk. Maar via Plex kan ik dus de aanwezige content op mijn PC gewoon afspelen op mijn Shield.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan