Bij U tube films heel zacht geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

petbar

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Berichten
129
Sinds een tijdje heb ik bij sommige u tube films een heel zacht geluid ,computer reageert niet op de geluidsinstellingen. Is hier iets aan te doen?
 
YouTube bedoel je?
Is het volume onderaan de speler niet aangepast?
 
Als u bedoelt de vol. instelling onder aan het beeld , deze staat natuurlijk op max.
 
Is het geluid in de video zelf dan niet zacht opgenomen?
Of misschien is het contact met je speaker niet goed?
 
We kunnen het van hier niet horen.
Geef eens een link naar een stille YouTube filmpje.
 
Voorbeeld:
YouTube film:
War at sea, Mediterranean ATV documentary from 1960.Beide geluidsinstellingen, zowel onder filmbeeld als van de laptop op max. gezet
 
Het valt mij op dat dit Mono is. Het geluidsniveau wordt bij mij in de Volume Mixer weergegeven en piekt nog niet op 1/4e deel, waar andere video's tot 3/4e komen. Het geluid is dus gewoon slecht en zal op een andere computer of met de koptelefoon op misschien beter zijn.
 
Je bedoelt deze?
https://www.youtube.com/watch?v=Pbrn5dRbRs4
Daar is het geluid inderdaad best wel zacht, alhoewel als ik bij mij het volume behoorlijk omhoog zet dan wordt er toch heel wat herrie geproduceerd.
Maar heb je het alleen bij dit soort films of ook bij bijvoorbeeld een muziekvideo.
https://www.youtube.com/watch?v=j92EIy9I274 (Ramses Shaffy)

In de Geluidsmixer heb je ook een aparte knop/schuif voor volume van je browser (Edge, Firefox, Chrome, Opera enz.) deze knop is pas zichtbaar als je de betreffende browser geopend hebt.
 
Het liedje van Ramses klinkt net goed hoorbaar, maar aan de zachte kant.
 
Dat klinkt wel goed maar de klank is erg slecht en vervormd wanneer het vol hard gaat. Volgens mij "normaliseerd" YouTube het volume wanneer u daar bent ingelogd. Deze twee video's hebben zware vervorming. Bij veel gebruikers verdwijnt het laag volume wanneer zij uitloggen. Hier zie ik nog geen oplossing voor als dit het is.
 
Ter aanvulling: YouTube geeft de gebruiker die is ingelogd ook cookies dus wanneer anonimiseren (afmelden of als andere gebruiker) werkt, verwijder dan eens de cookies van YouTube en TV.YouTube in de Internet browser. Problemen met het terug gaan naar het laatst gebruikte volume zijn daarmee op te lossen dus misschien werkt dit.
 
De vraag is nog niet opgelost. Als ik Utube fims afspeel heb ik niet speciaal op Utube ingelogd. Bij andere films uit Nu nl is het geluid wel ok., dus het ligt volgens mij niet aan de hardware. Is er misschien een of andere driver die opnieuw ingeladen kan worden, gaarne dan een link daarheen.Ik gebruik windows 10 met Internet explorer.
 
Als ik het nalees dan ontdek ik een onduidelijkheid.
Er wordt gevraagd of het volume wel op maximaal staat, onderaan de speler en u antwoord "Als u bedoelt de vol. instelling onder aan het beeld , deze staat natuurlijk op max." De video heeft een symbool van een luidspreker. De muis aanwijzer zal er boven moeten zijn om de volumeregeling te doen tonen. Dat is toch niet onduidelijk zou je zeggen.

Ga eens naar het luidspreker symbool op de taakbalk systeemvak. Klik er rechts op en ga naar Afspeelapparaten. Kies dan het afspeelapparaat (vaak Luidsprekers) en Eigenschappen. Daarna naar de tab Aanpassingen en schakel alle aanpassingen, zoals Loudness afvlakking, uit. Selecteer Toepassen en ververs eventueel de pagina die in de browser open staat. Bij deze eigenschappen kan u ook de kwaliteit aanpassen, namelijk niet de tab Aanpassingen maar Geavanceerd. Misschien staat de kwaliteit op een te hoog niveau.

YouTube verslechterd geluid tot 192kbps en dat is nog steeds goed van kwaliteit maar misschien reageren kleine speakers zoals in laptops er slecht op of misschien kan uw geluidschip wel niet goed stereo. Als u een stuurprogramma heeft voor geluid zoals Realtek dan kan u daar voor het gebruik met gewoon twee luidsprekers ook goed zonder. Hiervoor kopieert u alleen de driver bestanden - (Hier vraagt u naar. Deze driver moet gedownload worden bij de fabrikant van uw computer of eventueel het moederbord wanneer het geen merkcomputer betreft. Ga niet downloaden van sites van derden waar allerlei drivers worden aangeboden) - naar een eigen map en haalt u de driver weg bij Apparaatbeheer (zoek bij Start naar "apparaatbeheer"). Binnen enkele minuten zal Windows nieuwe hardware detecteren en installeren. Nu vraagt windows waarschijnlijk om de driver bestanden (dit is in ieder geval een bestand met de .inf extensie maar zonder uitvoerbare bestanden zoals setup.exe in die map mee te nemen) Deze wijst u aan. Probeer de nieuwste driver bestanden te downloaden, die geschikt zijn voor de Windows versie die u heeft. Belangrijk is de map met het .inf bestand uit te pakken en niet het stuurprogramma te installeren. Dit is een laatste mogelijke oplossing maar vaak is het afzien van stuurprogramma's alleen maar gunstig omdat die systeembronnen gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan