Geen beltoon bij iPhone 4S

• Onderwerp starter Onderwerp starter pdka
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pdka

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2002
Mijn iPhone 4S geeft al enige tijd geen beltoon bij telefoontjes en apps. Hij trilt wel.

Ik bel het belsignaal wel aanstaan, vliegtuigstand niet aanstaan en 'niet storen' ook niet aanstaan.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn c.q. wat is hiervoor de oplossing?

iPhone terug zetten naar fabrieksinstellingen. Je zal niets kwijt zijn met de iCloud.

Bedankt voor je reactie. Terugzetten naar fabrieksinstellingen is wel erg rigoureus. Weet iemand een minder ingrijpende oplossing?

Hallo

Als terugzetten naar " fabrieksinstellingen" al rigoureus is , dan zul je onderstaand "over the top" vinden ...

Volgens mij dien je het echter niet in de software instellingen te zoeken ,maar is dit eerder een hardware probleem...

Indien je muziek afspeelt .... , heb je lawaai uit de onderste speaker ???

Indien niet , kan deze defekt zijn , of ... is het toestel "gelocked" in koptelefoon mode door stof/vuil/afgebroken stekker in de koptel. socket.

Speaker controleren , en indien nodig vervangen , hetzelfde met de koptel. socket.

Indien koptel. socket defekt , vervangt men meestal het volledige printplaatje waarop deze gemonteerd is.

Peter

Dank voor je reactie. Net even Spotify uitgeprobeerd en ik hoor gewoon geluid uit de speaker van de iPhone.

Mijn iPhone 4S geeft al enige tijd geen beltoon bij telefoontjes en apps. Hij trilt wel.
Ik bel het belsignaal wel aanstaan, vliegtuigstand niet aanstaan en 'niet storen' ook niet aanstaan.
Dat kunt je zelf testen, ga naar Instellingen >> Geluiden >> Beltoon.
(om te testen) Tap op een ander belsignaal.

Bedankt voor je reactie. Dit had ik al geprobeerd. Hier hoor ik bij het switchen van beltoon wel steeds een belsignaal.

Hier hoor ik bij het switchen van beltoon wel steeds een belsignaal.
Dat is een goed teken :thumb:
Zet Trillen bij belsignaal & Trillen bij geluid >> UIT.

Wat heb je trouwens gewijzigd?

Dank voor je reactie. Uitzetten trillen helpt helaas niet.

Voor zover ik weet, had ik niets gewijzigd.

Is iPhone doorgeschakeld?

Doe een herstart:

Houd de sluimerknop ca. 5 seconden ingedrukt.
Er verschijnt dan een schuifbalk met de tekst Zet uit.
Veeg met je vinger over deze schuifbalk en de iPhone schakelt vanzelf uit.

Na een paar seconden druk je opnieuw op de sluimerknop om de iPhone weer in te schakelen.
Het Apple-logo verschijnt en de iPhone is weer te gebruiken.

Nee, telefoon is niet doorgeschakeld. Gaat bij bellen ook over. Trilt dan alleen en geeft geen belsignaal.

Nee, telefoon is niet doorgeschakeld. Gaat bij bellen ook over. Trilt dan alleen en geeft geen belsignaal.

Zet dan Trillen bij belsignaal & Trillen bij geluid >> UIT.
Daarna nogmaals softreset uitvoeren.

Controleer onderstaande:
1] Schakelaar voor belsignaal per ongeluk uitgeschakeld?

2] Druk op Volumeknop (+ teken).

Trillen uit en soft reset ook al geprobeerd. Helpt niet.

Belsignaal staat aan.

Wat je nog kan proberen: even de SIM-kaart eruit halen, na een paar seconden weer erin plaatsen.

Geprobeerd, maar helpt helaas ook niet.

Bedankt voor je ondersteuning.

Puhh . . . , een hardnekking & onverklaarbaar probleem . . .
Ik heb ook zo'n iPhone 4S, en heb alle instellingen gekeken wat wellicht de oorzaak kan zijn, . . . maar ik weet het ook niet meer :rolleyes:

Is bij jouw in de buurt een Apple Reseller zoals Amac? Even langs gaan . . .?
Of een hard reset, maar daar zie je tegen op (wat ik goed begrijp).

Misschien toch maar een hard reset, Ik denk er nog even over na. Nogmaals bedankt.

Als je overweegt toch een hardreset uit te voeren, hier wordt het goed uitgelegd.
Graag gedaan & succes :thumb:

Laat ons weten of hard reset de oplossing is . . . . .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan