outlook register bestand overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexcellern

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2015
Berichten
130
Ik heb een groot probleem.
Mijn pc start niet meer op, steeds een blauw scherm (met foutcode) en wat ik ook probeer, niets werkt.
Het enige dat nog lukt is opstarten in veilige modus, zonder netwerkmogelijkheden. In veilige modus mét netwerkmogelijkheden lukt niet.

Nu wil ik mijn gehele outlook overzetten op de nieuwe pc en wel met het kopiëren van het betreffende stukje outlook register.
Dat werkt normaliter prima, alles wordt 1 op 1 gekopieerd, zodat ik op de nieuwe pc precies dezelfde indeling heb qua mappen en precies dezelfde eigenschappen.
Uiteraard dienen ook de betreffende .pst bestanden te worden overgezet (ik werk met pop3).

Dat overzetten van de pst bestanden kon nog prima vanuit de veilige modus in de gecrashte pc. Die staan nu keurig in de nieuwe pc op dezelfde locatie.
Nu heb ik vanuit de veilige modus ook het register bestand ge-exporteerd via:

Ga naar: HKCU\Software\Microsoft\Office\16.0\Outlook\Profiles
vervolgens met de rechtermuisklik op profiles > exporteren
exporteren in een map op het bureaublad
office (outlook) opnieuw installeren.
Dubbelklikken op het .reg bestand dat u geëxporteerd hebt en klik op ok*

Deze procedure heb ik in het verleden van micrsoft ontvangen.

Alleen het werkt nu niet.
Het vreemde is dat het bestand dat ik gekopieerd heb en op het nieuwe bureaublad plaats een rood kruisje laat zien. Met een mouse-over geeft het aan: "Beschikbaarheidsstatus: fout".
Hetzelfde bestand dat op het bureaublad staat van de oude pc geeft dit kruisje en melding niet aan.

Wie heeft een idee wat er fout gaat en hoe dit op te lossen?
Zou je soms vanuit de veilige modus geen goede export van het register kunnen maken?

Iemand een idee wat er fout kan zijn gegaan?
 
Waarschijnlijk een rechten kwestie, je zit op een ander systeem, andere rechten.
Sla de code op in een kladblok tekst bestand en slag het op als take-ownership.reg op je bureaublad.
Dan ga je met de R-muis op dit bestand kiezen voor "Samenvoegen".
En bevestig dat het ok is.

Dan ga je naar je eigen register bestand en ook R-muis er op en kies voor Takeownership en bevestigen voor ok of zo.
Als het niet zo lukt moet je het als admin doen.
Dan zou het ok moeten zijn en je weer toegang tot dit bestand moeten hebben.
Ik heb het reg-bestand als zip ook erbij gedaan maar de code vooral hier neer gezet zodat je zelf alle controle houdt.

Code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\runas]
@="Take Ownership"
"NoWorkingDirectory"=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\runas\command]
@="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" && icacls \"%1\" /grant administrators:F"
"IsolatedCommand"="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" && icacls \"%1\" /grant administrators:F"

[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\runas]
@="Take Ownership"
"NoWorkingDirectory"=""

[HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\runas\command]
@="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" && icacls \"%1\" /grant administrators:F"
"IsolatedCommand"="cmd.exe /c takeown /f \"%1\" && icacls \"%1\" /grant administrators:F"
 

Bijlagen

  • take_ownership.zip
    451 bytes · Weergaven: 30
Dank voor het advies.
Ik betwijfel dat het een rechtenkwestie is.
Ik heb dit namelijk eerder al eens getest op dezelfde apparaten en toen werkte het feilloos.
Het enige dat ik me kan bedenken is dat het probleem zit in de 32 of 64 bit versie van office.
Ik weet niet zeker of ik op beide pc's dezelfde bit versie heb geïnstalleerd.
Kun je dat ergens zien en zo dat het probleem kunnen zijn?
 
Het vreemde is dat het bestand dat ik gekopieerd heb en op het nieuwe bureaublad plaats een rood kruisje laat zien. Met een mouse-over geeft het aan: "Beschikbaarheidsstatus: fout".
Het is echt niet zo dat een reg bestand "weet" dat jij een 32 of 64 bit versie van office hebt...
Het reg bestand kan alleen met pure platte tekst editor s bewerkt worden en als het de extensie .reg heeft dan kan het alleen door de regedit tool geïmporteerd worden. Pas dan kan regedit zien of het format van de .reg ok is.
Regedit kan dus ook foute sleutels importeren... Pas als je het bewuste programma opent dan krijg je mogelijk een foutmelding. Ik weet niet hoever regedit zelf kan gaan met de controle wat er geïmporteerd wordt, ben nl zelf super voorzichtig met het zelf importeren. Alleen als ik de code begrijp dan importeer ik hem.
 
ik heb de stappen uitgevoerd, zonder resultaat.
Ik denk overigens dat hetgeen ik in mijn 1e post meldde, dat er staat: "Beschikbaarheidsstatus: fout". Dat heeft volgens mij niets te maken met het probleem, maar dat het bestand niet door onedrive gekopieerd (gesynchroniseerd) kan worden.
Het gekopieerde register bestand werkt wel, echter ik ben een half jaar aan gegevens kwijt in outlook.
Dus hij zet met dit ingelezen registerbestand wel heel veel terug van mijn outlook op de oude pc, maar dan van een half jaar terug.

hoe kan dit nu? Zoals gemeld, ik heb het register bestand geexporteerd en gekopieerd naar de nieuwe pc en dan dubbel klikken en...plop....outlook staat weer ingedeeld, maar met een half jaar terug.
Ik heb verder alle .pst mappen gekopieerd, niets vergeten.
Enig idee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan