• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vreemde leesttekens

Status
Niet open voor verdere reacties.

NajKwin

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2015
Berichten
258
Hallo,

Het volgende, ik exporteer uit onze LAS en CSV bestand om deze vervolgens in excel verder te bewerken.

In het CSV bestand staan bij sommige namen met vreemde leestekens bv(Romée) en dit moet zijn (Romée).
En zo zijn er nog verschillende namen


Is dit met VBA op te lossen? en zo ja hoe

GR Naj
 

Bijlagen

  • Helpmij.xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 28
Je kan er beter voor zorgen dat de export correct is.
 
Ik ben niet bekend met VBA, maar het heeft te maken met UTF-8 encoding, om je zoektocht mee te beginnen.
 
@VenA
Ik kan niets aan de export doen. deze zit in de Las
 
Kan je eens zo'n CSV opschonen in Notepad (zodat er geen gevoelige info in staat en er een paar van die vreemde karakters in blijven) en uploaden als CSV?
 
Wie of wat is de Las?
Is daar geen beheerder die het kan fixxen?
 
leestekens

Leerlingen Administratie Systeem (Wink: ;)

Ik vraag me af of de verleden tijd van de titel 'Vreemde lastekens' is :p

Importeer het bestand met deze Macro:

Code:
Sub M_snb()
    With ActiveSheet.QueryTables.Add("TEXT;J:\download\Helpmij(6).csv", Range("$A$1"))
        .FieldNames = True
        .TextFilePlatform = 65001
        .Refresh False
    End With
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Er zijn anno 2019 not zat websites en formulieren hierop die je in kunt/moet zenden, die de é in mijn naam ook nog niet goed weer kunnen geven....
Dré klinkt toch echt anders dan Dre..... of ook inderdaad helemaal als Dré....:evil:
 
De kop van de telegraaf morgen: Na alle commotie heeft Bridget al snel toevlucht gevonden bij haar nieuwe liefde André, niet te verwarren met André H:D
 
Wat schuift dat qua contract en financiële vergoeding... :cool:
Alleen de zon gaat voor niks op...:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan