DPC WatchDog Violation

Status
Niet open voor verdere reacties.

StoneCold

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2004
Berichten
27
DPC WatchDog Violation

Toen ik een week geleden de computer opstarte schakelde ik deze perongeluk na een paar seconden weer uit. Sindsdien krijg ik nu regelmatig DPC WatchDog Violation
in blauw scherm. De computer wordt niet vanzelf opgestart ik reset de computer dan met de startknop.
Start de computer weer op blijft nogal lang hangen bij het logo van moederbord na 1 minuut ongeveer windows logo met draaiend stippen als ik niets doe oneindig lang.
Heb gelezen bij komst van windows logo pc 2x uitzetten en weer aan daarna zou ik in het windows hersel menu moeten komen maar dat gebeurt niet, wel laat de pc wel 5 minuten
de tekst Automatisch herstel voorbereiden zien die dan weer overgaat in alleen windows logo met draaiende stippen enz enz enz.
Maar nu komt het gekke van het verhaal als ik in de avond uitzet en 's morgens weer aan start deze gewoon op tenminste tot nu toe.

Ik heb werkelijk alles gecontroleerd alle drivers zijn up to date mijn ssd is volgens samsung driver magician in orde.

Ik kan 's morgens gewoon alles doen op de pc zelfs COD WW2 multiplayer spelen totdat de pc min of meer langzaam zo lijkt het tenminste weer terugvalt in het blauwe scherm met de melding
DPC WatchDog Violation

Nu was ik van al een tijd plan om een Samsung 970 EVO 1TB M.2 te kopen en daarop mijn windows te zetten maar nu ik deze problemen heb is mijn vraag eigenlijk zijn deze problemen opgelost
als ik windows opnieuw installeer op de Samsung 970 EVO?????

Alvast bedankt



Windows 10 pro up to date
Case: Fractal Disign Define R5
MOBO: Asus Z97-Deluxe ATX LGA-1150
CPU: Intel Core i7-4790k
CPU-Cooler: Scythe Mugen 4 PCGH
RAM: G.Skill DDR3 Ripjaws-X 2x8GB 1600MHz
PSU: Corsair RM series RM750
GPU: Asus Strix GTX970-DC20C-4GD5
SSD: Samsung 850 Pro Series 500GB
HDD: WesternDigital WD40EZRZ
Seagate ST4000DM004

Keyboard: Logitech Illuminated K740
Mouse: Steel series Rival Optical
Mousepad: Steelseries
Headphones: Steelseries
Speakers: Creative
Monitor: Iiyama ProLite GB2773HS
 
[video=youtube;VXgAFmPI21g]https://www.youtube.com/watch?v=VXgAFmPI21g&app=desktop[/video]
 
Bedankt voor je antwoord
Mijn computer blijft nu lang hangen in Automatisch herstel voorbereiden dat enige tijd oneindig overgaat in windows logo met draai stippen. Kom gewoon niet meer in het herstelmenu
Ik denk dat er niets anders opzit dan windows helemaal opnieuw installeren.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt nog een herstel proberen d.m.v. een Win 10 installatie-medium ( usb stick met installatie-bestanden die je maakt d.m.v. het hulpprogramma onder de blauwe knop op deze pagina ) ??
 
Windows installatie medium heb ik eergister gemaakt en ook al geprobeerd om hiermee een herstel te doen maar dit ging niet via dit medium ik kan wel in opdracht prompt komen, heb gelezen dat je via dit ook opstart reparatie kunt doen ik was hier zojuist aan begonnen maar weer afgebroken omdat dit voor mij een beetje te moeilijk is.
Jeetje.... per ongeluk na een paar seconden opstarten de PC weer uitgezet en zoveel problemen iedereen is gewaarschuwd.

Met geluk ben ik weer in het herstel menu kunnen komen ( usb w 10 media uit usb gehaald tijdens opstarten bios geloof ik) en start nu weer op en boven staand YouTube filmpje uit kunnen voeren.

Nu afwachten wat er gebeurt ik laat het zeker weten
 
Laatst bewerkt:
Werkende computer gisteravond normaal afgesloten maar startte vanmorgen weer niet op !!! Blijft weer hangen in de Automatisch herstel voorbereiden loop.
 
Dat is naatje...
Als je het ding weer aan de gang krijgt kun je wellicht iets met dit...
Vreemd dat hij met dat auto repair komt als je het werkend hebt afgesloten...
 
Na een tiental keer in Automatisch herstel voorbereiden te komen deed de pc het plots weer dat was 3 uur geleden, heb toen COD WW2 opgestart 10 minuten hooguit . Toen nog even wat Internet..... en toen dit test1120_163331.jpg staat hij nu al 1 uur op.
 
Bovenstaande ga ik doen.
Morgen komt mijn Samsung 970 M.2 binnen ga hierop Windows nieuw, fris, en schoon installeren ik ga er wel vanuit dat ik dan van de problemen vanaf ben.
 
Ik zou heel graag een Samsung NVMe driver willen installeren voor mijn ssd 850 pro maar deze wordt niet ondersteund This driver supports Samsung NVMe SSD 970 PRO, 970 EVO, 970 EVO Plus, 960 PRO, 960 EVO and 950 PRO. Dus dat kan ik niet uit proberen. Ik kan bij Samsung geen NVMe driver vinden voor mijn ssd 850 pro.
Vanmorgen na een 3x reset ging de pc weer wel herstellen en hij is weer op gestart.

Mijn besluit staat nu vast ik ga een schone installatie doen op mijn nieuwe Samsung 970 EVO 1TB M.2.
Het volgende ben ik van plan: 1) Mijn huidige SSD is nu C schijf ontkoppelen 2x HDD ontkoppelen en printer ontkoppelen. 2) Samsung 970 EVO 1TB M.2 op moederbord plaatsen 3) Computer opstarten met USB stick Windows 10 en installeren (heb een digitale licentie gekoppeld aan mijn Microsoft account).

Mijn vraag is wordt de Samsung 970 EVO dan automatisch mijn nieuwe C schijf ???
En kan ik wanneer alles weer draait de Samsung 850 ssd weer terug plaatsen en formateren????
 
Ik zou heel graag een Samsung NVMe driver willen installeren voor mijn ssd 850 pro maar deze wordt niet ondersteund.
Logisch want dat is een SATA SSD, geen PCI-e...

En ja, elke schijf waarop je Windows installeert wordt automatisch de C:\ schijf binnen die werkende Windows-versie.
Als je na installatie die 850 Pro terug plaatst zal deze als D:\ of E:\ in de verkenner opduiken.
Deze schijf kun je dan vanuit schijfbeheer beheren ( partities verwijderen / formatteren... ).
 
Ik heb inmiddels een schone Windows 10 installatie gedaan op mijn nieuwe 1tb m.2 samsung ssd, windows draait goed en lekker snel benchmark gedaan en m.2. is zoals hij moet zijn.
Maar opstarten van de computer duurt ongeveer twee minuten waarvan 30 sec het Asus moederbord Logo en 90 sec. windows logo plus stippen.
Heb zelf al aan het zoeken geweest het zijn waarschijnlijk de settings van het moederbord, ik kan er veel over vinden met veel tegenstrijdigheden.
Misschien dat iemand hier de precieze instellingen voor het Asus Z97-Deluxe ATX LGA-1150 kan geven voor de Samsung 970 EVO 1TB M.2

Alvast Bedankt
 
Is "fastboot" wel actief..?
Asus logo is een BIOS instelling die je kunt uitzetten..
 
Fastboot was actief.
Het opstarten van de pc lijkt goed te gaan nadat ik de realtek driver had geüpdatet. fingers crossed :thumb:
 
Tot 2 december draaide mijn systeem goed op de Samsung m.2 ssd, maar kreeg plotseling uit het niets een blauw scherm met 'critical process died' wat ik ook probeerde..... repareren, windows herstellen enz. niets hielp kreeg elke keer 'critical process died'.
Ik kon zelfs niet meer in de safe mode komen. Na wat zoeken heeft dit iets te maken met certificaten van drivers. Uit frustratie heb ik de Samsung 970 EVO 1TB M.2 verwijdert en terug gestuurd. Windows (alweer) opnieuw geïnstalleerd op mijn oude
Samsung 850 Pro Series 500GB. Ik heb alleen de drivers van Geforce en mijn HP printer geïnstalleerd de rest alles van windows.
Tot nu toe draait alles als nooit tevoren.
 
De oorzaak van het probleem kan o.a. gezeten hebben in de leeftijd van de BIOS software of firmware van de M2 SSD.
Dat is nu niet meer te achterhalen maar gezien het feit dat het nu, op de oudere SSD, wèl werkt sterkt het vermoeden in die richting.
In elk geval fijn te horen dat het nu is opgelost, zij het dat je niet de configuratie gebruikt die je voor ogen had.

Er is ook een mogelijkheid om de driver certificering uit te schakelen, dan wel te omzeilen.
Hoe je dat doet wordt hier uitgelegd.
Dat had het wellicht opgelost...iets om in je achterhoofd te houden in geval je toch weer tegen vreemde zaken aan loopt.. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan