• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen kopieren naar ander tabblad adhv voorwaarde in kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scholes

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2014
Berichten
7
Beste forumleden,

ik ben op zoek naar een formule/oplossing om regels te kopiëren uit werkblad "input" naar één van de drie andere werkbladen genaamd "Marijke", "Alwin" of "Dirk".
In tabblad "Marijke" wil ik onder elkaar alle regelinfo mbt Marijke hebben uit tabblad "input" waarbij de tekst "Marijke" als voorwaarde geldt in kolom A. Zo ook voor Alwin en Dirk.

Tabblad "input" zal later nog worden aangevuld. De nieuwe invoer moet op eenzelfde manier ondergebracht worden in één van de 3 tabs.

Kunnen jullie mij helpen?

Op voorhand hartelijk dank!

Gr. Scholes
 

Bijlagen

  • Voorbeeld rijen kopieren adhv voorwaarde kolom.xls.xlsx
    12,2 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Vooral niet doen. Lekker in 1 tabel laten staan en gebruik maken van een filter of draaitabel.
 
Hi VenA,

thnx voor je snelle reactie!

Reden dat ik dit graag zou willen is dat ik binnengekomen orders ga beheren die vanuit 1 klant binnenkomen maar voor verschillende werkmaatschappijen bestemd zijn. De personen van die andere werkmaatschappijen hoeven alleen inzicht in de info die aan hen gericht is. Zij ontberen momenteel ook de rechten om op de opslaglocatie van het bestand te kijken (en dit moet zo blijven).

Daarom heb ik het idee om alle binnengekomen orders in één tab te plaatsen (input), waarna het vanuit daar als kopie naar andere tabs binnen hetzelfde bestand gaat (Marijke / Alwin / Dirk). Per werkmaatschappij maak ik vervolgens op een bestandje aan wat synchroniseert met het voor dat werkmaatschappij betreffende tabblad zodat zij alleen de aan hen gerichte binnengekomen orders zien.

Wanneer dit automatisch lukt, hoef ik maar 1 invulblad bij te houden en is er voor iedere werkmaatschappij te allen tijde een actueel en discreet overzicht van binnengekomen orders voor hen zichtbaar.

Hopelijk is er tóch een formule/oplossing voor.

Gr. Scholes
 
Laatst bewerkt:
Dus een ieder heeft zijn/haar eigen bestandje? Kijk dan eens naar powerquery.
 
De Google-uitleg van Power Query ziet er interessant uit! Ik zie die invoegoptie (nog?) niet in mijn lint staan.

Zou het met een "als-dan-formule" ook niet (snel) kunnen lukken?
 
Welke versie van Excel gebruik je dan?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld rijen kopieren adhv voorwaarde kolom.xlsx
    110,6 KB · Weergaven: 32
Excel 2016. Zie wel een tab "Power Pivot", maar geen "Power Query".

Bedankt voor de bijgevoegde Excel met toegevoegde tabelopmaak en filters. Ik ben echter op zoek naar een formule/oplossing die een hele regel kopieert naar een ander tabblad op het moment dat de celinhoud in kolom A overeenkomt met een (tekst)waarde.

Heb je hier ook een oplossing voor?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan