Files beheren op een met behulp van FTP geladen site

Status
Niet open voor verdere reacties.

ldries46

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
Berichten
446
Ik heb zojuist een behoorlijke aantal files gekopieerd naar een externe site (een NAS bij een goede bekende). De tijdsduur was meerdere uren.
Nu is het beter als ik deze site een beetje anders indeel, een paar losse files in een directory zetten in plaats van als losse file laten staan. Het gaat hier met name om files van enkele gigabytes.
Het transport hen ik met File zilla gedaan. Hoe kan ik dit beheer uitvoeren. Met Filezilla zelf kan ik deze exercitie niet uithalen merk ik (CTRL_C, CTRL_V of schuiven) Is hier een ander programma voor beschikbaar?
 
Wat voor NAS-schijf? Kan je dit niet via SSH doen met wat basic Linux-commando's?
 
Kijk anders eens of je met WinSCP iets kunt...?
Waarschijnlijk heb je dan buiten de FTP -poort ook nog een andere nodig....
 
Of is er een webdav optie beschikbaar, zie manual, dan kun je de NAS schijven lokaal mounten. Lijkt net of je op een andere partitie werkt.
Klaar... de verbinding verbreken.
Een gratis tooltje daarvoor onder Windows is Netdrive 1.3 (latere versies zij geen freeware meer).

FTP: Heeft maar zeer beperkte opties ,zoals je merkte, is eigenlijk vnl voor de transfer van bestanden bedoeld.
 
Net even getest, maar bestanden en/of mappen verslepen met FileZilla gaat prima op een externe site.
Enige is, dat de bestanden voor jou zichtbaar blijven op dezelfde plaats als waar ze stonden totdat je het scherm 'externe site' ververst.
 
Uiteindelijk is het gelijkt met WinSCP, maar ook met FileZilla mits je daar niet teveel tussen delen van het scherm moet slepen.

Ja, Ik weet dat FTP niet veel meer kan dat file transport, maar in dit geval wilde ik dat voorkomen omdat opnieuw transporteren van een aantal files me 4 tot 6 uur zou kosten en ik dit misschien in de toekomst nog eens zou nodig hebben.

Het toekennen van een drive letter (Windows 10) aan een site die op IP adres zit dat niet binnen mijn eigen huis ligt heb ik nog nooit geprobeerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan