website stuurt spam via class-phpmailer.php

Status
Niet open voor verdere reacties.
nee, die gebruikt sinterklaas niet, hij heeft alleen forwarders.

Wel nog een vraagje:
ze hebben de websites weer online gezet (vannacht met de melding dat we heel snel iets moesten doen, maar in de nacht werk ik niet).
Maar we zien alleen witte pagina's en kom ook niet in het dashboard van beide sinterklaas websites.
Nu heb ik de database en de wp-content gelijk gedownload en wil het atelier van sinterklaas toch veiligstellen aangezien in de webshop nog opdrachten staan.
(natuurlijk sinterklaas op zijn donder gegeven dat hij deze niet gelijk heeft veilig gesteld, daar hij wist dat het niet goed liep)

Nu wil ik op een test website alles even installeren; WP erop zetten, dan wp-content uploaden en daarna de database in zijn geheel uploaden.
Is dat de volgorde of is het eerst database en daarna pas wp-content ?
 
Laatst bewerkt:
Nu wil ik op een test website alles even installeren; WP erop zetten, dan wp-content uploaden en daarna de database in zijn geheel uploaden.
Is dat de volgorde of is het eerst database en daarna pas wp-content ?
Persoonlijk zou ik eerst een schone WP mét alle plugins installeren (plugin data wordt ook in de DB opgeslagen). Dan een backup maken van de schone files en de schone DB (kan altijd handig zijn als je opnieuw moet beginnen). Daarna upload je de content en als laatste verwijder je de schone DB en restore je de DB van Sinterklaas.

Belangrijk is dat je bij WP, alle plugins en alle Javascripts dezelfde versie als voorheen gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Thanx. Ben al bezig op een stukje test server, alleen de webshop neem hij niet mee in het hele geheel.
dat moet natuurlijk wel. Hm, lastig.
 
Even een update:
sinds de verhuizing van de behangservice en sinterklaas almere is er niets meer aan de hand.
Het atelier draait netjes, ik krijg geen meldingen meer.

Wat ik al vermoedde: de portfolio website van de behangservice werd niet op tijd geupdate, dus van daaruit is deze onzin ontstaan.
Heb nogmaals nu de eigenaar erop gewezen dat hij alles op tijd moet updaten, anders is hij weer de Sjaak. (of ik)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan