VPN, wat is er mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo allemaal.

Ik heb een TP-Link Archer C3150. Deze is compatibel met VPN en daarnaast een Synology NAS die ook als VPN server kan dienen.

Ik ben echt een leek op het gebied van VPN en servers enz. dus ik heb wat vragen.

1) Ik heb een Android box en deze wil ik via een VPN verbinding laten maken, kan ik de VPN dan beter op de Android box zetten of op de router?

2) Als ik de VPN op de router zet zit dan elk apparaat binnen mijn netwerk achter de VPN? Of kan ik op mijn router instellen dat apparaat A wel VPN nodig heeft en apparaat B geen VPN?

3) Kan ik als ik met mijn mobiel buiten mijn eigen netwerk ben via een aangepaste verbinding, verbinding laten maken met mijn thuisnetwerk en via mijn eigen router, achter de VPN, verbinden met het internet?

Ik hoor graag van jullie.

Mvrgr.

Nossie
 
Dat is heel wat leesvoer....

Ik ga dat allemaal doorlezen, als ik nog vragen heb meld ik me weer...
 
Zelf zou ik niet zo snel een VPN op een NS zelf zetten ivm potentieel intern lek risico.
Maar als dat wel goed zit dan zou je dit kunnen doen.


VPN Server instellen zoals: bovenstaande link https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/help/VPNCenter/vpn_setup

En dan gaan voor de OpenVPN, das het gemakkelijkste. Config bestan aanmaken type ovpn.
Daar zijn voor alle Iphones en Android phones OpenVPN apps voor.
En ook voor Windows laptops, Linux zal ook kwel iets hebben.
En dan dat ovpn config bestand importeren voor het systeem waar je het voor in order gemaakt hebt.
Meestal kun je meerdere profielen aanmaken.
OpenVPN
OpenVPN is een open-sourceoplossing voor het implementeren van een VPN-service. Het beveiligt VPN-verbinding met het coderingsmechanisme SSL/TLS. Meer informatie over OpenVPN vindt u hier.

Om een OpenVPN VPN-server in te schakelen:
Open VPN Server en ga vervolgens in het linkerpaneel naar Instellingen > OpenVPN.
Tik op OpenVPN-server inschakelen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan