outlook 2010 - contacten overzetten EN melding geen 'standaard email client'

Status
Niet open voor verdere reacties.

chickenman

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2010
Berichten
51
Ik heb onlangs op een nieuwe laptop mijn MS office professional 2010 overgezet.
Outlook 2010 werk op zich goed, ik wil nu echter de contactpersonen van de oude naar nieuwe laptop overzetten. Dat lukt niet:

Exporteren
Als volgt gedaan: opties/geavanceerd/exporteren/naar een bestand exporteren/'door lijstscheidingstekens gescheiden waarden (windows)/kiezen contactpersonen/export naar .csv bestand. Ik kan niet kiezen voor 'door komma's gescheiden' wat op de meeste website wordt aangeven als keuze.
Als ik dat .csv bestand open (excel) zie ik alleen maar veel leeg en komma's. Is het hier al niet goed gegaan?

Importeren
Ik krijg een (Duitstalige :eek:) pop up dat er geen standaard email cliënt is. Zie het knipsel.
Misschien kan het op meer plaatsen worden ingevoerd maar volgens mij staat outlook als app voor email (windows 10 overigens)
die kan ik wegklikken/negeren, bij het importeren sluit outlook echter af. Er wordt ook niets geïmporteerd.

Iemand ideeën waar dit fout gaat?

Knipsel.PNG

groet!
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Probeer eens ipv naar door komma gescheiden.... naar een outlook bestand (pst) te exporteren en dan op de nieuwe te importeren. Je kan bij het exporteren kiezen wat je wil exporteren.

Succes
 
Hallo,

Probeer eens ipv naar door komma gescheiden.... naar een outlook bestand (pst) te exporteren en dan op de nieuwe te importeren. Je kan bij het exporteren kiezen wat je wil exporteren.

Succes

Ik had dit al eens geprobeerd (dacht ik..) maar het is hiermee nu toch gelukt! Ik denk doordat ik enkele instellingen en bestemming nu wat anders heb gezet. :thumb:
 
1. Zorg dat Outlook op zich goed werkt.
2. Stel Outlook al standaard mail app in: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4028161/windows-10-change-default-programs
3. Importeer de csv zie ook: https://support.office.com/nl-nl/ar...-outlook-bb796340-b58a-46c1-90c7-b549b8f3c5f8

Dat Duitse is vreemd tenzij je ooit (per ongeluk) want Dutch en Duits/Deutsch staan kort bij elkaar ergens een taal instelling fout gedaan hebt.

Loop dit allemaal eens na en meld eens terug wat je nu bereikt hebt.

1. Het werkt volgens mij.
2. De pagina van de link heeft een probleem bij het laden. Ik heb via instellingen en apps nu ook bij instelling per app gekeken. Daar heb ik outlook aan meer acties verbonden.
3. dat werkt nog steeds niet. Maar via het .pst bestand (zie andere reactie) is het toch gelukt.

Duits: het lijkt mij sterk, ik heb de laptop pas een week of 2.... Enige Duits dat ik zie is bij Cortana. Heb ik op Engels gezet (en dat heeft geen invloed). Maar voorlopig kreeg ik deze melding alleen bij het importeren en dat hoeft nu niet meer... dus ik denk dat ik mss nog even wat verder naar taal zoek..... maar niet te lang, hoop dat het hiermee klaar is. :D
 
:thumb:
Dat Duitse blijft vreemd: Of je hebt een bug ontdekt...
Maar scan je systeem eens op virussen en eventueel met Malwarebytes Free op gespuis wat er niet op hoort.
Eigenlijk heb ik dat soort zaken nooit... dus je hebt er ongeluk iets gedaan of er zit toch iets niet goed, een bug/of toch een vuiltje...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan