Device werkt als toetsenbord maar dit mag niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramvr

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2012
Berichten
216
Beste,

Voor een projectje ben ik bezig met een soort toegangscontrole. Hiervoor maak ik gebruik van RFID tags waarvan ik de UID van de tag in lees op een PC (via C# applicatie) en wegschrijf naar een database. Echter werkt de RFID reader als een toetsenbord en dit wil ik anders. Dus als je een RFID tag voor de reader houdt, gaat deze virtueel op de toetsen drukken die de UID voorstellen. Omdat ik via C# hiervoor een applicatie wil maken die voor het meeste van de tijd op de achtergrond draait is dit echter geen goede werkwijze, want stel je voor dat je een mailtje aan het typen bent en je scant snel een tag dan zit de UID ook in je mail :D . Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze enkel een input kan geven in mijn C# applicatie? De hardware werd automatisch herkend door Windows.

Indien er nog vragen zijn hoor ik het graag!

Bram
 
Volgens mij zitten die hardware ID's in de hardware gebakken. Ik zou een andere reader kopen, zie zo snel geen andere oplossing
 
Als ik deze in de PC steek maakt hij hiervoor een HID toetsenbord aan als ik deze uitschakel dan is het probleem van het typen opgelost maar dan zou ik hem nog moeten kunnen uitlezen in mijn C# applicatie. Wat er dus zou moeten gebeuren in de C# applicatie is de driver eruit smijten en dan als een ander apperaat de reader uit te lezen is dit niet mogelijk volgens jullie?
 
Zou je niet een programmaatje kunnen schrijven dat de toetsenbordbuffer controleert.
Stel dat de tag dan een leading character heeft dat dan het programma duurstuurt naar de database
En bij een ander character doorstuurt naar b.v. kladblok.
Misschien staat er iets in de technische documentatie van de RFID.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan