inloggen intranet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Conpom1

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2013
Berichten
5
Goedemiddag,
Misschien is de oplossing heel eenvoudig maar ik kom er niet uit Graag jullie hulp:
Op pc 1 kan ik prima inloggen op de website van het werk van mijn man en daarna inloggen op het intranet. Geen probleem
Op pc 2 kan ik ook inloggen op de website echter niet op het intranet. De mogelijkheid wordt niet eens geboden

Beide pc's werken met Windows 10 en gebruiken als browser Google Chrome. Chrome is op beide pc's bijgewerkt.

Wie kan mij helpen??
 
Dit kan een hoop oorzaken hebben.
Wat gebeurt er precies?
 
Op pc 1 kan ik inloggen op de site van van de werkgever, vervolgens log ik in op het intranet (je logt dan in op een Afas-site)

Op pc 2 kan ik ook inloggen op de site van de werkgever echter zodra ik klik op intranet verandert het beeld in een ander gedeelte van de website van de werkgever, ik krijg geen mogelijkheid om in te loggen op intranet.
 
Als PC1 een werk pc is... dan kan het zijn dat ie ooit....door de IT afdeling geregistreerd is om dit te mogen...
Als PC2 dat niet is... mag dat niet...

Is er op PC1 een VPN verbinding actief? Mss besef je het niet eens dat ie aan staat...
En PC2?

Hoe staan de proxy instellingen op beide PC's?


Hebben ze dezelfde virusscanner en firewall?
 
Laatst bewerkt:
Op beide pc's staat VPN actief, proxy instellingen zijn ook gelijk. Beide pc's zijn particulier bezit en nooit in het bedrijf actief geweest
 
Ik kan geen bepaalde pport ontdekken. Als ik het intranet op wil wordt ik doorverwezen naar een AFAS site en kan daar vervolgens inloggen (middels een wachtwoord en daarna een bevestigingscode die via een sms wordt doorgegeven) De URL van AFAS is echt heul lang en eindigt op Dnl
 
Probeer eens een 3e pc en kijk eens of dat lukt.
Lukt dat wel .... dan zit er toevallig iets verkeerd op PC2... maar of je daar dan uitkomt en zoveel tijd in wil investeren... zeker als het op de 3e pc een eitje blijkt om in te loggen bij AFAS...
 
Hhhhmmm, dat red ik vanavond niet meer, morgen zou ik dat uit kunnen proberen... Wordt vervolgd.. Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan