Upgrade met behoud van Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

ziggy0031

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2001
Berichten
83
Hallo allemaal.

Ik heb een nieuwe moederbord gekocht met cpu en geheugen, mijn vraag is hoe verplaats ik Windows 10 op de nieuwe systeem zonder opnieuw te installeren, het is een upgrade versie.

Ik ben benieuwd.
 
Dat kan alleen met de dure Retail versies qua licentie. Met een OEWM licentie kan dat niet eens.
Technisch: en dan moet je ook nog hopen dat alles zonder problemen werkt zonder te herinstalleren, simpel omdat jemeestel totaal andere hardware hebt op je moederbord.
Leesvoer:
https://www.howtogeek.com/239815/why-cant-you-move-a-windows-installation-to-another-computer/

Het advies is bijna altijd: Herinstalleren, zeker voor onervaren mensen.
Ervaren mensen zouden die vraag nl niet eens hier stellen....
 
Bedankt voor jou snelle reactie, het is mij duidelijk, het kan niet anders dan herinstalleren windows 10. ik weet nu wat ik moet doen.
Ik vraag dat omdat ik in de verleden wel gedaan heeft met een OEM versie Windows 7.
Was geen probleem, daarna drivers opnieuw geïnstalleerd, klaar
 
Kijk je kunt het proberen via klonen... lukt het dan, eventueel met een paar driver erbij zetten, heb je geluk gehad.
Maar je moet dan wel nog steeds een nieuwe licentie hebben.
Er zijn links en rechts wel leverancier die dat tegen een redelijke prijs doen.
Persoonlijk zou ik voor een schone gaan, dan heb je ook geen resten meer erin zitten van het andere systeem.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt er gewoon een ander moederbord inzetten, W10 is niet kritisch maar je zult wel een nieuwe key aan dienen te schaffen en die zijn goedkoop te vinden, oem en retail.
Door de generieke Windows drivers werkt het gewoon, wel de auto driver update uitzetten en de recentste van de hardwarebakkers ophalen en installeren, zullen ook wel op de bijgeleverde drivers van het moederbord staan.

Bij die oem W7 zal wel een soortgelijke chipset zijn geweest want anders was W7 niet werkend.
 
Ik deel Lange Piers mening.
Het is mijn ervaring dat windows 10 bijna alles accepteert.
Bij het opstarten denkt ie even na en na een herstart werkt alles gewoon, zelfs als je het nieuwe moederbord een volledig andere chipset heeft.
 
Bevestigingen zoals ik dus al schreef, klonen of de schijf zelf overzetten ... maar ik zou zelf een schone prefereren, ben je alle oude meuk ook meteen kwijt. Maar nog wel steeds een nieuwe licentie kopen.
Kijk je kunt het proberen via klonen... lukt het dan, eventueel met een paar driver erbij zetten, heb je geluk gehad.
Maar je moet dan wel nog steeds een nieuwe licentie hebben.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan