Nas of ExterneHardeschijf voor Backup WindowsComputer & apple Iphone

Status
Niet open voor verdere reacties.

musaneter1

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2013
Berichten
201
Beste, leden

ik wil graag een nas of een externe hardeschijf aanschaffen
om Back-ups te maken van Bestanden & of een herstelimage van Windows 10. Van mijn computer en van foto's die op mijn iPhone staan opgeslagen. (vanwege ruimte iPhone)
ik wil deze liefst over het netwerk of op locatie draadloos kunnen benaderen. Omdat ik dan makkelijk zonder de computer te moeten opstarten en kabels ook de foto's op de iPhone kan back-uppen.
is hiervoor dan een nas of een externe hardeschijf aangesloten op de usb poort van mijn Tele2 modem het beste geschikt voor?

Een nas lijkt me hiervoor geschikt. Omdat je deze 1x maar met een netwerk kabel aan je modem aan hoeft te sluiten en stroom te geven. dan daarna deze nooit meer hoeft aan te raken. (behalve bij geheugen uitbreiding)
maar met een externe hardeschijf heb je weer geen kabel gedoe. Dan de kabel van extern hdd naar modem.

Nu wil ik het zo regelen dat iedereen in het huis dus ouders met minder kennis van ICT of hardware. En ik zelf ze kunnen gebruiken. Om foto's van telefoon en ik bestanden en foto's van telefoon en computer kan bewaren/Back-uppen.

Vriendelijke groet Musa
 
Ikzelf raad een NAS aan. Hier kan je dan ook zelf rechten op instellen en iemand een eigen bestandsomgeving geven. Verder kan je een NAS vaak verder uitbouwen met extra 'apps'.
 
Ja vind u dat ? Maar welke nas kan ik dan nemen? Qua merk of van voren of boven schijven plaatsen
 
zelf gebruik ik naar volle tevredenheid al jaren synology nassen.
Gratis disk inbouw, natuurlijk kan ik niet in jouw knip kijken mar als je er geld voor hebt zou ik voor een nas gaan waar 2 harddisken in kunnen.
Mijn nas-sen heb ik allemaal bij www.mobile-harddisk.nl gekocht.
Vanaf elke plek in de wereld te berijken als je maar internet hebt.
en een goed forum daarvoor is dan www.synology-forum.nl
Hier zou je het allemaal al mee kunnen doen.
Iets naar beneden scrollen en je kunt ook al de harddisken toevoegen.
Ga je daar bestellen klik dan gratis inbouw service aan.
 
Ik zou voor een NAS gaan.
Als als ie door veel mensen gebruikt wordt zou ik zeker voor minimaal 1 GB RAM gaan.
Dan... als ik als prijs setting een selectie doe, valt de helft al af...
Ik zou ook voor een 1 GB netwerkverbinding gaan, niet meer het 100 MB type (en dat zijn er nog best veel).
Dus al je die filters toepast.. kom je ongeveer hier uit.
Lees vooral de reviews wat anderen voor ervaring hebben en ben je niet tevreden, ga met de filters spelen.
Zoek er een paar uit en vraag als laatste (?) hier nog wat feedback op op jouw voorlopige keuze.
https://tweakers.net/categorie/685/...HOuHqq8z3WIFlmgofa0S5LqR4mUqvRlA8wV1J2PuOWcvw
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan