Eigenwijze map Sent (Outlook 2013)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mauvan

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2008
Berichten
136
Ik heb al tijdenlang een 5-tal e-mailaccounts o.b.v. IMAP in Outlook 2013 zitten.
Nu heb ik er één moeten repareren (verwijderd en opnieuw aangemaakt in Accounts) en die gooit sindsdien de verzonden mail steevast in de map Sent.
Voorheen kwam dat in de map Verzonden berichten.

Ik heb een nieuw & schoon e-mailaccount "test" (via Plesk) aangemaakt om te zien wat er gebeurt. Als ik daar in de webmail kijk, zie ik dat de default map Sent wordt vertaald naar Verzonden berichten..
Als ik dat test-account toevoeg aan Outlook gebeurt hetzelfde: het blijft in de map Sent terecht komen. Wat ik ook doe, map zelf aanmaken (verzonden items, verzonden berichten), niets helpt.

Al is het maar om de esthetiek, ik wil dat alle accounts hetzelfde werken. Maar hoe los ik dit op..... ?
Ik heb al veel artikelen gegoogled, voornamelijk van Microsoft q&a, maar kom er niet uit.

Iemand?
 
Helaas.
Zoals ik al zei ben ik al googlend ook op deze pagina terecht gekomen. Alles staat goed in de instellingen, precies zoals hier wordt gesuggereerd.
 
Die map SENT. Rechtermuisknop normaliter indrukken en dan verwijderen. Heb je ook een Nederlandse map verzonden items mapje. Daar staat me iets van bij dat het zo moet gaan.

Kijk wel eerst even of er wat in die map SENT wat belangrijks staat.
 
De map Sent mag niet verwijderd worden. Ook niet hernoemd. Outlook vindt dit een systeemmap.
 
Ken ik ook....
Zoals in dit voorbeeld de mappen bij de isp worden hernoemd in Horde heb ik ook geprobeerd (in Plesk). Jammer genoeg is dat alleen maar een optische aanpassing tbv je webmail.
Bovendien is mijn map Sent niet “alleen op deze pc” maar synct gewoon met de server.
 
Heb ik geen verstand van, maar staat hier niet wat bij? Of deze?
 
@Mauvan, omdat je vraag gaat over problemen met Verzonden items map dacht ik aan het volgend artikel. Het gaat over verschil verzonden items bij smartphone/pc maar wellicht toch nuttig voor je. Succes.
 
@Senso... misschien wel. Verdient nader onderzoek.

@damnsharp: deze gaat niet op. Het gedeelte over de IMAP-mappen aanmelden werkt natuurlijk, alleen bij Outlook >=2013 ontbreekt de functionaliteit om per account de map voor uitgaande mail toe te wijzen.
Dat is nou precies het sneue van deze en latere Outlook-versies. Op mijn Android-telefoon en ook op de iPad kan je gewoon per lokale map "koppelen" met een map op server.
 
Laatst bewerkt:
@Mauvan, ah dat heb ik nog niet gemerkt het per account zo moeilijk gaat om in Outlook latere versies een verzonden items map in te richten. Ik gebruik zelf Thunderbird en daar is veel meer mogelijk.
Hopelijk vind je toch een oplossing.
 
Ik ben al aan het rondkijken naar alternatieven. Thunderbird heb ik vroeger gebruikt maar de interface vond ik toen wat achterblijven.
Op Android zijn zoveel mooie mail-apps. Maar voor Windows wordt het nog even zoeken dan maar.
 
Outlook werkt gewoon goed. Probeer jou versie te herstellen. Ik zelf gebruik al 15 jaar outlook zonder enig probleem.
 
Herstellen heeft niet geholpen. En de hint om Outlook te starten met de optie /resetfoldernames heeft het erger gemaakt: ik heb nu een map Concepten én een map Concepten1. Onherstelbaar.
Ook is mijn map Trash ineens de map voor verwijderde items. (Dus de map Verwijderde items blijft leeg).
Misschien ga ik wel terug naar 2010!
 
Ik geef het op. Punt is ook dat Office 2013 in een HUP-programma heeft gezeten waar ik nu geen gebruik meer van kan maken. Dus herinstallatie vanaf CD werkt niet meer, ook al is het een legaal product.
Dan maar over naar 2019? Office365? Bah.... €€€€ dus!
 
@Mauvan ik snap je frustratie. Misschien kan je Thunderbird eens installeren. Bevalt al vele jaren goed. En door de vele uitbreidingen die ervoor zijn is het programma ook goed naar in ieder geval mijn hand te zetten. Denk aan gekleurde mapjes (niet te doen met Outlook 2016/365 wat ik weet), lightning calender (extra uitbreiding werkt goed met gmail kalender), handmatig sorteren folders, quicktext (handig balkje om snel standaard antwoorden bijvoorbeeld te geven).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan