Hulpadvies bewakingscamera

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0568

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2010
Berichten
60
Hoihoi,

Ik ben op zoek naar een bewakingscamera voor bij ons thuis, die richt op onze oprit.
Nu heb ik al aardig wat zaken gelezen alleen blijf ik toch met enkele vragen zitten.


ik wil een camera die op wifi werkt, niet via internetkabel.
We hebben onze router op een kleine 5 meter ongeveer, dus moet wel werken.
Heb al een ali camera geprobeerd en daarbij werkte de wifi gewoon, dus dat moet wel goed komen.
Verder wil ik het liefste via telefoon kunnen kijken maar ook op een veilige manier opnemen(via de cloud of op hdd)

- heeft het zin om via ali express een camera + DVR te kopen, waarop ik mijn eigen externe HDD van 2tb kan aansluiten of kan ik die niet vanop afstand bekijken, heeft iemand hier ervaring mee en tips?

-is het een optie om mij hdd aan te sluiten op onze kpn router om een nas te creeren en hierop de camera te laten opnemen, of wordt dit een lastig verhaal, aangezien het geen synologic is?

-hoe zit het met de cloud services, zag dat foscam er een heeft, echter is die redelijk duur..


Wie kan me helpen?

MVG j
 
De Experia-box als NAS laten werken door er een ext. HDD aan te hangen is geen goed idee...
Die experiabox is langzaam en de zgn. NAS-functies zijn zeer beperkt, je gaat daarmee zeker tegen problemen aan lopen wat betreft configuratie en gebruiksmogelijkheden.

Met cloud-services heb ik geen ervaring, wel weet ik, zoals je zelf al hebt ontdekt, dat deze vrij prijzig zijn en vaak met een tijdsrestrictie komen ( van 2 weken of een maand ofzo ) waarna de opnames verwijderd worden.
Zelf heb ik 2x een 4-bay Synology NAS in het netwerk waarop mijn opnames worden opgeslagen.
Mijn advies in jouw geval zou zijn om of een single of dual-bay NAS aan te schaffen om je opnames op te slaan.
Je hebt dan zelf alles in de hand wat betreft instellingen, opslagtijd, toegang tot deze opnames van buitenaf etc.
De meest ideale oplossing maar daar hangt wel een prijskaartje aan ( wat je na verloop van tijd wel terug verdient ).
 
Ik ben met een oude smartfoon eens aan het experimenteren geweest met een bewakingsapp. Deze plaatste de beelden op cloud. Bekijken kon wel maar opslaan niet. Geen idee of het aan de app lag of aan cloud
 
Hoi J, mij bevalt de Eminent EM6355 uitstekend (rond €85). Heb er 2 van.
Kan ik via webbrowser of telefoon app (ip cam viewer light) bekijken.
Instellen kan via webbrowser en veel opties (dus kan wat lastig in te richten zijn, maar ik vond het overzichtelijk).
Aanpassingen router zijn natuurlijk nodig om erop te komen van extern.
Mijn 2 cams slaan bewegingsmeldingsfilmpjes (leuk scrabbel woord?) op de NAS via FTP. Kan ook op SD kaartje (maar kan inbreker eruit halen).
 
Hallo,

bedankt voor de tips

even een aanvulling
Mijn plan is het volgende:
kleine pc zoals intel nuc,Helios4, raspberry of oude pc met een ssd+windows 10 en hierbij een externe HDD.

Iemand tips hoe ik hiervan een NAS maak?
ik wil hem wel evengoed nog als een pc kunnen gebruiken
 
Je snapt wel dat die pc altijd online moet zijn als je daar je opnames wilt opslaan toch..?
Wat niet aan staat is niet bereikbaar in het netwerk.
Als NAS software kun je o.a. FreeNAS gebruiken ( pas nog ge-update ) in een VM, dan kun je de pc nog gewoon blijven gebruiken..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan